морські та повітряні
Судна
аеропорти та порти
задіяні в перевезенні зброї, викраденої української продукції та в обході санкцій
Загальна кількість:
502
Морських суден
Оновлено: 02.12.2024
Морська логістика критично важлива для нарощування військових спроможностей агресора, пересування військ, отримання зброї та підсанкційних товарів, торгівлі краденим. Агресори перевозять зброю міжнародними протоками на цивільних торгових суднах. Експорт викопного палива в обхід санкцій - основне джерело доходів для росії та Ірану. Тіньовий танкерний флот та судна без льодового класу в Арктиці загрожують екологічною катастрофою. З продажу сільськогосподарської продукції з тимчасово окупованих українських територій росія фінансує війну та зберігає лояльність своїх союзників – Сирії, Ірану, КНДР.
Спільно ми в змозі це припинити, щоб відновити мир та безпеку
Що потрібно зробити:
  • санкціонувати судна зі списку нижче, а також усі пов’язані компанії та особи (власники, оператори, менеджери, керівники, старші члени екіпажу)
  • заборонити заходи таких суден у порти, територіальні води, ВЕЗ та міжнародні протоки, продаж запчастин для них
 
  • вимагати при отриманні страхових та інших послуг банківські виписки для підтвердження виконання прайс-кепу
  • залучати до збору доказової бази фінансові та профільні установи, оприлюднювати результати розслідувань, застосовувати реальні покарання, в тому числі значні штрафи
 
 
 
 
 
KATIUSKA
Назва судна
KATIUSKA
IMO
9236004
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Порушення нафтового ембарго
Танкер задіяний в експорті російської нафти до третіх країн, порушенні нафтового ембарго G7 та ЄС на експорт сирої російської нафти до ЄС. Так, судно у серпні 2024 року у порушення нафтового ембарго вивезло російську сиру нафту з російського порту Тамань у Чорному морі та доставило її в перевантажувальний пункт на південь від Лаконської затоки, на захід від острова Кітіра. Міжнародною громадською організацієї Greenpeace танкер віднесено до тіньового флоту. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
ARLAN
Назва судна
ARLAN
IMO
9227443
Прапор (діючий)
Сьєрра-Леоне
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Порушення нафтового ембарго
Танкер задіяний у порушенні нафтового ембарго G7 та ЄС на експорт сирої російської нафти до ЄС, вивезенні російської нафти до третіх країн. Судно вивезло російську сиру нафту з російського порту Усть-Луга у Балтійському морі у вересні 2024 року та доставило її в перевантажувальний пункт на південь від Лаконської затоки, на захід від острова Кітіра. Танкер сертифікований регулятором Korean Register (IACS). За даними United Against Nuclear Iran, судно підозрюється у транспортуванні іранської нафти. Відповідно до внутрішнього аналізу, підготовленого супутниковими службами берегової охорони Шотландії, танкер причетний до розливу у морі приблизно за 100 км від берегової лінії Шотландії російської нафти. У той час судно перевозило 1 млн барелів санкційної нафти з росії на шляху до нафтопереробного заводу в Індії. "Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого "тіньового флоту". "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Таким чином, "тіньовий флот" продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для рф в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
AGNI
Назва судна
AGNI
IMO
9337389
Прапор (діючий)
Коморські острови
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та політики price cap на російську нафту задіяний в експорті російської нафти з портів у Балтійському, Чорному морях, тихоокеанського регіону до третіх країн. У вересні 2022 року та січні 2023 року United Against Nuclear Iran (UANI) включило танкер до публічного списку суден, підозрюваних у причетності до перевезення підсанкційної іранської нафти. Управління танкером здійснюється компанією Oceanlink Maritime DMCC, до якої 04 квітня 2024 року США застосовані санкції за сприяння перевезенню іранських товарів від імені Генерального штабу збройних сил Ірану (AFGS) та Міністерства матеріально-технічного забезпечення оборони та збройних сил (MODAFL). 04 квітня 2024 року до танкера "AGNI" (колишня назва "GLAUCUS") США застосовано санкції як до власності, в якій Oceanlink Maritime DMCC має інтерес, за транспортування іранських товарів. Регулятор DNV (IACS) 14 травня 2024 року відкликав сертифікацію судна. На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза price-cap та іншими обмеженнями, а також для приховування реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива "тіньовим" флотом застарілих нафтових танкерів використовує схему "жонглювання" суднами між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, Маврикію на Сейшельських островах, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. З метою реалізації цієї схеми постійно відбувається зміна технічного/комерційного менеджменту, власників суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign, у т.ч. щодо підсанкційних суден. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній. Майже всі судна, які залучаються до транспортування російської нафти "тіньовим флотом", починаючи з 2022 року, сертифікувались індійським регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Сертифікація суден "тіньового флоту" дає можливість судновласнику/оператору страхувати судна, що, в свою чергу, дозволяє суднам заходити в порти та проходити через різного роду специфічні морські шляхи (протоки, канали тощо). "Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого "тіньового флоту". "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
FUGA BLUEMARINE
Назва судна
FUGA BLUEMARINE
IMO
9235725
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС та політики price-cap на російську нафту задіяний в експорті російської нафти з російських портів Приморськ, Усть-Луга у Балтійському морі, Козьміно тихоокеанського регіону до третіх країн, зокрема, до Індії та КНР. Міністерство оборони Ізраїлю звинувачує танкер "FUGA BLUEMARINE" у перевезенні іранської нафти для Quds Force і Hezbollah. Судно з вересня 2024 року сертифіковано регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Танкер афілійований з кіпрською компанією Lagosmarine Ltd (НЕ 402876) як з колишнім менеджером судна. Директором компанії значиться Δακης Μαυρουδης, який, в свою чергу, є директором іншої кіпрської компанії Sparta Shipmanagement Limited (ΗΕ 393698). Lagosmarine Ltd та Sparta Shipmanagement Limited зареєстровані за однією адресою на Кіпрі. При цьому компанія Sparta Shipmanagement Limited афілійована з громадянином Латвії Олексієм Халявіним, який у 2024 році "допоміг" одній з найбільших російських нафтових і газодобувних компаній "Сургутнєфтєгаз" заробити $1,4 млрд на продажах нафти вище встановленої санкціями стелі цін на російську нафту. Халявін у 2022 році заявляв, що є генеральним менеджером Sparta Shipmanagement Limited, а також головою ради директорів та кінцевим бенефіціарним власником групи OGC. З Олексієм Халявіним пов’язані три дубайські компанії Black Pearl Energy Trading LLC, OGC Shipping LLC, Conmar Maritime. У 2023 році Black Pearl Energy Trading LLC та OGC Shipping LLC закупили у російської компанії "Сургутнєфтєгаз" близько 38 млн барелів нафти за середньою ціною у $83,7 за барель, що перевищує price-cap на російську нафту. У січні-травні 2024 року нафту у російської компанії купувала лише Black Pearl Energy Trading, придбавши понад 20,6 млн барелів по $83,7. У результаті російський "Сургутнєфтєгаз" заробив приблизно $1,4 млрд в обхід стелі цін. При цьому танкери, оформлені на Lagosmarine Ltd, яка через спільного директора афілійована з Sparta Shipmanagement Limited, постійно здійснюють рейси між російськими портами Приморськ, Усть-Луга, Козьміно та Індією і КНР. Згідно з митними документами, ті самі маршрути використовувалися для переміщення нафти, що продавалася дубайським компаніям, пов’язаним з Халявіним. У своєму профілі LinkedIn Халявін вказує себе як бенефіціара та генерального директора Conrad Management Company, яка в дозвільних документах на проживання в ОАЕ співробітників російської державної компанії АТ "Зовнішньоекономічне об’єднання "Промсирйоімпорт" (іпн 9704027750, під санкціями США, України) вказана як компанія-спонсор. Ця російська компанія задіяна у схемах постачання іранської нафти до Сирії та ТОТ Криму. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
CORUM
Назва судна
CORUM
IMO
9544281
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення нафтопродуктів
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі. Танкер "CORUM" сертифікований регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Управління танкером здійснюється компанією Prominent Shipmanagement LTD, створеною у 2022 році у Гонконзі. Керує компанією Prominent Арджун Дешмукх, який працював у FESCO Wallem Shipmanagement, що є спільним підприємством між російською компанією та найстарішим судновим менеджером Гонконгу. В управління компанії Prominent Shipmanagement LTD перейшли всі танкери, що оперувалися дубайською компанією K&O Shipmanagement FZE, афілійованою із підсанкційним російським ПАТ "Совкомфлот", при цьому судна були включені до Індійського реєстру судноплавства (класифікаційного товариства з найбільшою часткою ринку так званого тіньового флоту). ПАТ "Совкомфлот" - найбільша державна судноплавна компанія в росії, ключова компанія з обслуговування та забезпечення морського видобутку вуглеводнів, транспортування російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу на тлі застосування санкційних обмежень до рф після її повномасштабного вторгнення в Україну. Послуги, що надаються ПАТ "Совкомфлот" є суттєвим джерелом доходу для рф, оскільки понад 70% доходів росії становлять доходи від продажу енергоносіїв, що дозволяє їй фінансувати війну проти України. Основними фрахтувальниками суден "Совкомфлоту" є найбільші нафтогазові компанії та трейдери росії. "Совкомфлот" бере участь в обслуговуванні великих нафтогазових проектів у росії: "Сахалін-1", "Сахалін-2", "Варандей", "Приразломне", "Новий Порт", "Ямал СПГ" та інші. До повномасштабного вторгнення росії в Україну флот компанії нараховував близько 145 суден. Після застосування санкцій ПАТ "Совкомфлот" з метою їх обходу передала десятки суден у власність створених нею компаній, у тому числі в іноземних юрисдикціях, започаткувавши практику постійного "жонглювання" (передачі) суден на пов'язані компанії. Танкери, "переписані" ПАТ "Совкомфлот" на пов’язані компанії, за оцінками експертного середовища входять до так званого "тіньового танкерного флоту" рф для продовження продажів російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу в умовах західних санкцій. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
HEIDI A
Назва судна
HEIDI A
IMO
9321976
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів у Балтійському морі, тихоокеанському регіоні, вдається до практики операцій STS з російською нафтою в Атлантичному океані, практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі. Судно сертифіковано регулятором Korean Register (IACS). Згідно з даними Lloyd’s List, танкер "Heidi A" пов'язаний з анонімними китайськими покупцями, які витратили близько $376 млн на придбання 13 танкерів для здійснення ризикованих перевезень російської нафти з судна на судно посеред Атлантичного океану. Логістичні хаби "від судна до судна" є поширеною ознакою схеми, що дозволяє приховувати право власності та походження вантажу. Окрім середньоатлантичного хабу STS, існують також райони біля портів Каламати (Греція), Мальти, Сеути та Кавказу, де налагоджено операції з перевалки російської нафти з судна на судно. Операції STS посеред Атлантичного океану відбуваються поза юрисдикцією портової влади, з обмеженим технічним і операційним наглядом, що посилює занепокоєння з приводу безпеки і навколишнього середовища через невідомість даних про страхування і власників суден. Lloyd's List було відстежено п'ять танкерів класу "Aframax", сім великих нафтовозів і одне судно класу "Suezmax" анонімного покупця через окремі, але пов'язані між собою компанії, що працюють на шельфі Гонконгу і КНР, володіють однотипними суднами. Група танкерів була придбана в період з травня по липень 2022 року за загальну суму $285 млн, виходячи зі звітів суднових брокерів та ринкових оцінок. Відтоді танкери, окрім одного, беруть участь у перевалці російських нафтових вантажів у перевантажувальному хабі з високим ступенем ризику, розташованому за 860 морських миль на захід від Португалії, у міжнародних водах. Вік придбаних анонімним китайським покупцем суден - 15 років і більше, що унеможливлює їх фрахтування більшістю великих нафтових компаній, а також не дозволяє отримати звичайне фінансування. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
HATTI
Назва судна
HATTI
IMO
9247883
Прапор (діючий)
Барбадос
Тип судна
Танкер для перевезення нафтопродуктів
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів. Судно сертифіковано регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Танкер афілійований з компанією Adel Ship Management SRL (Молдова), яка здійснює управління танкерами, що допомагають росії транспортувати сиру нафту в умовах західних санкцій. Adel Ship Management SRL вважається одним з найбільших перевізників російської сирої нафти, зокрема, у першому півріччі 2024 року молдовська компанія відвантажила 2,6 млн барелів нафти, що становить приблизно 2% від загального російського експорту. Таким чином компанія входить в десятку лідерів російських перевізників сирої нафти поряд з операторами з Греції, ОАЕ та КНР. RLRISE Moldova - спільнота журналістів-розслідувачів, програмістів та активістів з Республіки Молдова та Румунії відносять танкер до тіньового флоту, задіяного в експорті російської нафти. Для уникнення санкцій, російський "тіньовий флот" використовує для танкерів "зручні" прапори і складні структури власності та управління, застосовуючи різноманітні тактики для приховування походження своїх вантажів, включаючи: перевантаження з судна на судно, відключення автоматичних ідентифікаційних систем, фальсифікацію позицій, передачу неправдивих даних та інші оманливі або навіть незаконні методи. На додаток до зміцнення військового потенціалу, "тіньовий флот" росії, який складається зі зростаючої кількості застарілих і погано обслуговуваних суден, що працюють з мінімальним дотриманням правил, створює значні ризики для навколишнього середовища, безпеки на морі та безпеки судноплавства. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
OLIVIA
Назва судна
OLIVIA
IMO
9233741
Прапор (діючий)
Сьєрра-Леоне
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів у Балтійському, Чорному морях, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі. Судно сертифіковано регулятором Korean Register (IACS). Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
OCEAN PERI
Назва судна
OCEAN PERI
IMO
9194995
Прапор (діючий)
Палау
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів у Балтійському, Чорному морях, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі (у районі Керченської протоки у Чорному морі, поблизу південного узбережжя Індії). Судно сертифіковано регулятором American Bureau of Shipping (IACS). Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту. Власником та комерційним менеджером судна є невідома компанія Strategic Alliance Ltd, зареєстрована на Маршаллових Островах за адресою: Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake, Majuro MH 96960. Зазначена адреса на Маршаллових Островах є ідентичною для цілої групи судновласників/менеджерів нафтових танкерів, що може свідчити про офшорну зону для мережі операторів тіньового флоту. У квітні 2024 року понад 70 судновласників/менеджерів нафтових танкерів були зареєстровані за вказаною адресою на Маршаллових Островах. За цієї моделі на компанію оформлено лише по одному танкеру, в багатьох випадках назва компанії-судновласника збігається з назвою самого судна, яким володіє ця компанія. Всі такі танкери здійснювали перевезення без страхування IG P&I, 46 компаній здійснювали транспортування російської нафти без страхування IG P&I. На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза price-cap та іншими обмеженнями, а також для приховування реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива "тіньовим" флотом застарілих нафтових танкерів використовує схему "жонглювання" суднами між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, Маврикію, на Сейшельських островах, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. З метою реалізації цієї схеми постійно відбувається зміна технічного/комерційного менеджменту, власників суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign, у т.ч. щодо підсанкційних суден. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній. Майже всі судна, які залучаються до транспортування російської нафти "тіньовим флотом", починаючи з 2022 року, сертифікувались індійським регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Сертифікація суден "тіньового флоту" дає можливість судновласнику/оператору страхувати судна, що, в свою чергу, дозволяє суднам заходити в порти та проходити через різного роду специфічні морські шляхи (протоки, канали тощо). "Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
AMBER 6
Назва судна
AMBER 6
IMO
9235713
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у 2024 році задіяний в експорті до КНР російської нафти з порту Козьміно. Судно сертифіковано регулятором Korean Register (IACS). Згідно з даними Lloyd’s List, танкер "AMBER 6" пов'язаний з анонімними китайськими покупцями, які у 2022 році витратили близько $376 млн на придбання 13 танкерів для здійснення ризикованих перевезень російської нафти з судна на судно посеред Атлантичного океану. Логістичні хаби "від судна до судна" є поширеною ознакою схеми, що дозволяє приховувати право власності та походження вантажу. Окрім середньоатлантичного хабу STS, існують також райони біля портів Каламати (Греція), Мальти, Сеути та Кавказу, де налагоджено операції з перевалки російської нафти з судна на судно. Операції STS посеред Атлантичного океану відбуваються поза юрисдикцією портової влади, з обмеженим технічним і операційним наглядом, що посилює занепокоєння з приводу безпеки і навколишнього середовища через невідомість даних про страхування і власників суден. Lloyd's List було відстежено п'ять танкерів класу "Aframax", сім великих нафтовозів і одне судно класу "Suezmax" анонімного покупця через окремі, але пов'язані між собою компанії, що працюють на шельфі Гонконгу і КНР, володіють однотипними суднами. Група танкерів була придбана в період з травня по липень 2022 року за загальну суму $285 млн, виходячи зі звітів суднових брокерів та ринкових оцінок. Відтоді танкери, окрім одного, беруть участь у перевалці російських нафтових вантажів у перевантажувальному хабі з високим ступенем ризику, розташованому за 860 морських миль на захід від Португалії, у міжнародних водах. Вік придбаних анонімним китайським покупцем суден - 15 років і більше, що унеможливлює їх фрахтування більшістю великих нафтових компаній, а також не дозволяє отримати звичайне фінансування. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
EMILY S
Назва судна
EMILY S
IMO
9321847
Прапор (діючий)
Панама
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у 2024 році задіяний в експорті до КНР російської нафти з російських портів тихоокеанського регіону Козьміно, Находка. Судно сертифіковано регулятором Lloyd's Register (IACS). Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують російську нафту по світу і загрожують навколишньому природному середовищу. Згідно з даними Lloyd’s List, танкер "EMILY S" пов'язаний з анонімними китайськими покупцями, які витратили близько $376 млн на придбання 13 танкерів для здійснення ризикованих перевезень російської нафти з судна на судно посеред Атлантичного океану. Логістичні хаби "від судна до судна" є поширеною ознакою схеми, що дозволяє приховувати право власності та походження вантажу. Окрім середньоатлантичного хабу STS, існують також райони біля портів Каламати (Греція), Мальти, Сеути та Кавказу, де налагоджено операції з перевалки російської нафти з судна на судно. Операції STS посеред Атлантичного океану відбуваються поза юрисдикцією портової влади, з обмеженим технічним і операційним наглядом, що посилює занепокоєння з приводу безпеки і навколишнього середовища через невідомість даних про страхування і власників суден. Lloyd's List було відстежено п'ять танкерів класу "Aframax", сім великих нафтовозів і одне судно класу "Suezmax" анонімного покупця через окремі, але пов'язані між собою компанії, що працюють на шельфі Гонконгу і КНР, володіють однотипними суднами. Група танкерів була придбана в період з травня по липень 2022 року за загальну суму $285 млн, виходячи зі звітів суднових брокерів та ринкових оцінок. Відтоді танкери, окрім одного, беруть участь у перевалці російських нафтових вантажів у перевантажувальному хабі з високим ступенем ризику, розташованому за 860 морських миль на захід від Португалії, у міжнародних водах. Вік придбаних анонімним китайським покупцем суден - 15 років і більше, що унеможливлює їх фрахтування більшістю великих нафтових компаній, а також не дозволяє отримати звичайне фінансування. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму країни-агресора для фінансування війни проти Україні. З лютого 2022 року по 22.11.2024 росія заробила майже 546 млрд євро доходів від експорту нафти (69% всіх доходів від експорту викопного палива). У 2023 році близько третини всіх податкових надходжень росії надійшло від продажу нафти і газу. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за жовтень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 210 млн євро на день, 83% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 17% від загальної вартості експортованої російської нафти у жовтні. В умовах санкцій росія почала нарощувати власний тіньовий флот із застарілих танкерів, який не має "зв’язків" з країнами G7 та ЄС і може транспортувати нафту з порушенням прайс-кеп. росія маскує свою тіньову діяльність у морі під "зручними" прапорами третіх країн, провадить діяльність у морі без належного страхування міжнародного клубу страховиків, використовує складні схеми для приховування власників тіньового флоту, застосовує різноманітні оманливі тактики для приховування походження своїх вантажів, створює загрози екологічній безпеці з масштабними економічними витратами для прибережних країн через зростаючі загрози розливів нафти, не використовує лоцманів для проходу складних ділянок тощо. "Тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту. 25 листопада 2024 року Сполученим Королівством в рамках встановлення обмежень до російського тіньового флоту застосовано санкції до танкера у зв'язку з транспортуванням російської нафти/нафтопродуктів з рф до третьої країни.
OCEAN FAYE
Назва судна
OCEAN FAYE
IMO
9321689
Прапор (діючий)
Гондурас
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі. Судно сертифіковано регулятороном China Classification Society (IACS). Танкер пов'язаний з компанією One Moon Marine Services LLC (ОАЕ, під санкціями Великобританії), афілійованою з підсанкційними операторами так званого "тіньового" флоту, задіяного в експорті російської нафти. One Moon Marine Services LLC після свого створення "отримала" в управління від операторів тіньового флоту Radiating World Shipping Services та Voyages Shipping Services частину танкерів, у тому числі підсанкційне судно "Ocean Amz". One Moon Marine Services LLC з листопада 2023 року почала перевозити російську нафту без страхування P&I. Інші судна були передані Alqutb Ashamali Marine Services, Breath Shipping Services тощо. Постійна зміна власників та менеджерів суден з метою уникнення санкцій і приховування справжніх бенефіціарів суден є типовим явищем для так званого "тіньового флоту", залученого до російської торгівлі нафтою, нафтопродуктами. Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні. Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
War & Sanctions 2024