AMBER 6

IMO 9235713
Оновлено: 13.01.2025
AMBER 6
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
AMBER 6
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9235713
MMSI
352001387
Позивний
3E2141
Прапор (діючий)
Панама
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у 2024 році задіяний в експорті до КНР російської нафти з порту Козьміно. Судно сертифіковано регулятором Korean Register (IACS).
Згідно з даними Lloyd’s List, танкер "AMBER 6" пов'язаний з анонімними китайськими покупцями, які у 2022 році витратили близько $376 млн на придбання 13 танкерів для здійснення ризикованих перевезень російської нафти з судна на судно посеред Атлантичного океану. Логістичні хаби "від судна до судна" є поширеною ознакою схеми, що дозволяє приховувати право власності та походження вантажу. Окрім середньоатлантичного хабу STS, існують також райони біля портів Каламати (Греція), Мальти, Сеути та Кавказу, де налагоджено операції з перевалки російської нафти з судна на судно. Операції STS посеред Атлантичного океану відбуваються поза юрисдикцією портової влади, з обмеженим технічним і операційним наглядом, що посилює занепокоєння з приводу безпеки і навколишнього середовища через невідомість даних про страхування і власників суден.
Lloyd's List було відстежено п'ять танкерів класу "Aframax", сім великих нафтовозів і одне судно класу "Suezmax" анонімного покупця через окремі, але пов'язані між собою компанії, що працюють на шельфі Гонконгу і КНР, володіють однотипними суднами. Група танкерів була придбана в період з травня по липень 2022 року за загальну суму $285 млн, виходячи зі звітів суднових брокерів та ринкових оцінок. Відтоді танкери, окрім одного, беруть участь у перевалці російських нафтових вантажів у перевантажувальному хабі з високим ступенем ризику, розташованому за 860 морських миль на захід від Португалії, у міжнародних водах. Вік придбаних анонімним китайським покупцем суден - 15 років і більше, що унеможливлює їх фрахтування більшістю великих нафтових компаній, а також не дозволяє отримати звичайне фінансування.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
16 грудня 2024 року ЄС застосовано санкції до танкера (набрання чинності 17 грудня 2024 року) через транспортування сирої нафти або нафтопродуктів, які походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну практику судноплавства з високим ступенем ризику, як зазначено в Резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
23 грудня 2024 року Швейцарією застосовано санкції до судна у зв'язку з транспортуванням сирої нафти або нафтопродуктів, що походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну та ризиковану практику судноплавства, як зазначено в резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
10 січня 2025 року США застосовано санкції до судна.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Lanshan (КНР), Longkou Gang (КНР), Nianyuwan (КНР), Kozmino (рф), Dongjiakou (КНР), Dongying (КНР), Terminal BZ 34 (КНР), Xianren Dao (КНР)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Garden Domain LTD п/о Sunne Co LTD (6121807 / КНР / 04.05.2022)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Sunne Co LTD (6304105 / КНР / 04.05.2022)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Sunne Co LTD (6304105 / КНР / 09.05.2022)
Колишні назви судна
Astro Sculptor
Прапори (попередні)
Греція
Рік будівництва
2003
Забудовник (країна)
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2025