ARLAN
IMO 9227443
Оновлено: 07.12.2024

Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
ARLAN
Категорія
Перевезення викопного палива
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9227443
MMSI
667002314
Позивний
9LS2017
Прапор (діючий)
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер задіяний у порушенні нафтового ембарго G7 та ЄС на експорт сирої російської нафти до ЄС, вивезенні російської нафти до третіх країн. Судно вивезло російську сиру нафту з російського порту Усть-Луга у Балтійському морі у вересні 2024 року та доставило її в перевантажувальний пункт на південь від Лаконської затоки, на захід від острова Кітіра.
Танкер сертифікований регулятором Korean Register (IACS).
За даними United Against Nuclear Iran, судно підозрюється у транспортуванні іранської нафти. Відповідно до внутрішнього аналізу, підготовленого супутниковими службами берегової охорони Шотландії, танкер причетний до розливу у морі приблизно за 100 км від берегової лінії Шотландії російської нафти. У той час судно перевозило 1 млн барелів санкційної нафти з росії на шляху до нафтопереробного заводу в Індії.
"Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого "тіньового флоту". "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Таким чином, "тіньовий флот" продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для рф в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Танкер сертифікований регулятором Korean Register (IACS).
За даними United Against Nuclear Iran, судно підозрюється у транспортуванні іранської нафти. Відповідно до внутрішнього аналізу, підготовленого супутниковими службами берегової охорони Шотландії, танкер причетний до розливу у морі приблизно за 100 км від берегової лінії Шотландії російської нафти. У той час судно перевозило 1 млн барелів санкційної нафти з росії на шляху до нафтопереробного заводу в Індії.
"Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого "тіньового флоту". "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Таким чином, "тіньовий флот" продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для рф в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Khawr Fakkan (ОАЕ), Lanshan (КНР), Novorossiysk (рф), Qingdao Gang (КНР), Ras Sudr (Єгипет), Port Said (Єгипет), Marport West (Soyak) Terminal (Туреччина), Zeytinburnu (Туреччина), Ust-Luga (рф), Jeddah (Саудівська Аравія), Dongjiakou (КНР), Primorsk (рф), Adabiya (Єгипет), Vadinar (Індія), Jamnagar Terminal (Індія), Icdas (Туреччина), Akcansa (Туреччина), Gelendzhik (рф)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Deamar Voyage Corp (6507541 / Сейшельські Острови / 02.07.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Deamar Voyage Corp (6507541 / Сейшельські Острови / 02.07.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Bstls Shipping LLC (6507554 / Азербайджан / 11.07.2024)
Колишні назви судна
Innova / Searacer
Прапори (попередні)
Рік будівництва
2002
Забудовник (країна)
Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd (Південна Корея)
Веб-ресурси