CLYDE NOBLE

IMO 9282792
Оновлено: 06.12.2024
CLYDE NOBLE
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
CLYDE NOBLE
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
 Перевезення іранської нафти
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9282792
MMSI
511100866
Позивний
T8A4080
Прапор (діючий)
Палау
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС та політики price-cap на російську нафту задіяний в експорті російської нафти з російських портів Приморськ, Усть-Луга у Балтійському морі до третіх країн, зокрема, до Індії та КНР.
Судно сертифіковано регулятором Registro Italiano Navale (IACS).
Власником та менеджером танкера є кіпрська компанія Lagosmarine Ltd (НЕ 402876), директором компанії значиться Dakis Mauroudis, який, в свою чергу, є директором іншої кіпрської компанії Sparta Shipmanagement Limited (ΗΕ 393698). Lagosmarine Ltd та Sparta Shipmanagement Limited зареєстровані за однією адресою на Кіпрі.
При цьому компанія Sparta Shipmanagement Limited афілійована з громадянином Латвії Олексієм Халявіним, який у 2024 році "допоміг" одній з найбільших російських нафтових і газодобувних компаній "Сургутнєфтєгаз" заробити $1,4 млрд на продажах нафти вище встановленої санкціями стелі цін на російську нафту.
Халявін у 2022 році заявляв, що є генеральним менеджером Sparta Shipmanagement Limited, а також головою ради директорів та кінцевим бенефіціарним власником групи OGC.
З Олексієм Халявіним пов’язані три дубайські компанії Black Pearl Energy Trading LLC, OGC Shipping LLC, Conmar Maritime.
У 2023 році Black Pearl Energy Trading LLC та OGC Shipping LLC закупили у російської компанії "Сургутнєфтєгаз" близько 38 млн барелів нафти за середньою ціною у $83,7 за барель, що перевищує price-cap на російську нафту. У січні-травні 2024 року нафту у російської компанії купувала лише Black Pearl Energy Trading, придбавши понад 20,6 млн барелів по $83,7. У результаті російський "Сургутнєфтєгаз" заробив приблизно $1,4 млрд в обхід стелі цін. При цьому танкери, оформлені на Lagosmarine Ltd, яка через спільного директора афілійована з Sparta Shipmanagement Limited, постійно здійснюють рейси між російськими портами Приморськ, Усть-Луга, Козьміно та Індією і КНР. Згідно з митними документами, ті самі маршрути використовувалися для переміщення нафти, що продавалася дубайським компаніям, пов’язаним з Халявіним.
Міністерство оборони Ізраїлю звинувачує один із танкерів Lagosmarine - "Fuga Bluemarine" у перевезенні іранської нафти для Quds Force і Hezbollah.
За даними United Against Nuclear Iran (UANI), судно CLYDE NOBLE було задіяне у перевезенні іранської нафти і з січня 2022 року переключилося на транспортування російської нафти. З початку повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року понад 90 суден, які раніше допомагали Тегерану експортувати іранську експортну нафту, тепер допомагають росіїтранспортувати російську нафту/нафтопродукти. У травні 2022 року UANI вперше передбачив, що росія звернеться до "армади привидів", щоб забезпечити надходження нафти до свого китайського партнера.
У своєму профілі LinkedIn Халявін вказує себе як бенефіціара та генерального директора Conrad Management Company, яка в дозвільних документах на проживання в ОАЕ співробітників російської державної компанії АТ "Зовнішньоекономічне об’єднання "Промсирйоімпорт" (іпн 9704027750, під санкціями США, України) вказана як компанія-спонсор. Ця російська компанія задіяна у схемах постачання іранської нафти до Сирії та ТОТ Криму.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Karachi (Пакистан), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Sadat (Єгипет), Khor al Fakkan (ОАЕ), Primorsk (рф), Fujairah (ОАЕ), Adabiya (Єгипет), Visakhapatnam (Індія), Jamnagar Terminal (Індія), Sohar (Оман), Rongcheng (КНР), Qingdao (КНР), Sungai Linggi (Малайзія), Gadani (Пакистан)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Clyde Chartering Inc п/о Lagosmarine LTD (6282710 / Кіпр / 10.11.2021)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Lagosmarine LTD (6239349 / Кіпр / 10.11.2021)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Lagosmarine LTD (6239349 / Кіпр / 10.11.2021)
Колишні назви судна
Atalandi / Valpiave
Прапори (попередні)
Панама / Греція
Рік будівництва
2004
Забудовник (країна)
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2024