Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн російської нафти з російських портів, у тому числі з вимкненням системи AIS.
Судно "IONIA" сертифіковане індійським регулятором Indian Register of Shipping (IACS).
Власником, керівником, комерційним менеджером танкера з березня 2024 року є невідома компанія Narus Maritime Corp (Сейшельські острови), флот якої складається лише з танкера "IONIA". ISM-менеджером судна з серпня 2024 року є компанія Oceanix Management FZE (ОАЕ), флот якої складається з цього судна та танкера "VARUNA" (ІМО 9332810), до якого Об’єднаним Королівством 17 жовтня 2024 року застосовано санкції в рамках застосування обмежень до "тіньового флоту", задіяного у перевезенні російської нафти/нафтопродуктів з росії до третіх країн.
Танкер "IONIA" афілійований з індійською компанією Gatik Ship Management - одним із провідних операторів так званого "тіньового" флоту, задіяного до транспортування російської сирої нафти в умовах західних санкцій, та пов’язаною з Gatik компанією Ark Seakonnect Shipmanagment LLC, яка у 2023 році разом з компаніями Caishan Ship Management, Galena Ship Management, Gaurik Ship Management LLP, Geras Ship Management, Girik Ship Management, Orion Ship Management LLP, Nautilus Shipping (India), Plutos Ship Management, Zidan Ship Management, була залучена до схеми "жонглювання" суднами, що управлялися Gatik Ship Management з метою уникнення санкцій.
Gatik Ship Management та Ark Seakonnect Shipmanagment LLC були попередніми менеджерами танкера "IONIA".
Танкери, якими оперувала/управляла індійська Gatik Ship Management, продовжують використовуватися пов'язаними компаніями і заходити в російські порти.
На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза price-cap та іншими обмеженнями, а також для приховування реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива "тіньовим" флотом застарілих нафтових танкерів використовує схему "жонглювання" суднами між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, Маврикію, на Сейшельських островах, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. З метою реалізації цієї схеми постійно відбувається зміна технічного/комерційного менеджменту, власників суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign, у т.ч. щодо підсанкційних суден. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній.
Майже всі судна, які залучаються до транспортування російської нафти "тіньовим флотом", починаючи з 2022 року, сертифікувались індійським регулятором Indian Register of Shipping (IACS). Сертифікація суден "тіньового флоту" дає можливість судновласнику/оператору страхувати судна, що, в свою чергу, дозволяє суднам заходити в порти та проходити через різного роду специфічні морські шляхи (протоки, канали тощо).
"Тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого "тіньового флоту". "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.