Ursa Major
IMO 9538892
Оновлено: 24.12.2024
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
Ursa Major
Категорія
Перевезення вантажів військового призначення
Озброєння і військова техніка
Тип судна
Універсальне суховантажне судно
IMO
9538892
MMSI
273396130
Позивний
UFUZ
Прапор (діючий)
російська федерація
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Задіяне в перевезенні військової техніки для угруповання російських військ у Сирії.
Належить підсанкційній російській судноплавній компанії ТОВ "СК-Юг" - дочірній компанії підсанкційної російської компанії ТОВ "Оборонлогістика". ТОВ "Оборонлогістика" — судноплавна компанія, яка працює в складі військово-будівельного комплексу міноборони росії. Основними завданнями ТОВ "Оборонлогістика" є забезпечення потреб міністерства оборони росії в транспортуванні, зберіганні та виробництві товарів військового та спеціального призначення. ТОВ "Оборонлогістика" є єдиним постачальником транспортних послуг для міністерства оборони росії, що здійснює перевезення військ в окремі регіони росії, доставляє вантажі до тимчасово окупованого Криму (Україна).
У травні 2022 року США застосовано санкції до "Ursa Major" як до власності ТОВ "СК-Юг".
Після тривалої роботи в Каспійському морі щодо забезпечення перевезень між портами рф та Ірану у вересні 2023 року завершив перехід до Азово-Чорноморського басейну, де перебував без сигналу AIS. Судно здійснювало заходи в порт Таурус (Сирія) з використанням схеми відключення AIS для приховування пунктів призначення.
Здійснюючи рейси до Сирії, проходило протоку Босфор без очікування. Відповідно до встановленої практики судна чекають своєї черги на прохід протягом певного часу. Зазначене можливо лише за умови попередньої домовленості з представниками морської адміністрації Туреччини.
рф продовжує використовувати вантажні судна для переміщення вантажів, у тому числі військових, через протоки "Босфор" та "Дарданелли".
Протягом 2022-2023 років вказані протоки перетинали російські вантажні судна, афілійовані з ТОВ "Оборонлогістика", а саме: "Sparta IV", "Ursa Major", "Sparta II". Курсування вказаних суден здійснювалося за маршрутами порт "Новоросійськ" (рф) - "Босфор" - "Дарданелли" - порт "Тартус" (Сирія).
З березня 2024 року судно курсує між портами Балтійськ - Кронштадт - Санкт-Петербург.
24 грудня 2024 року судно "Ursa Major" затонуло в міжнародних водах між Іспанією та Алжиром після вибуху у машинному відділенні, 14 членів екіпажу врятовано, двоє зниклі безвісти. За даними відстеження суден, 11 грудня 2024 року "Ursa Major" вийшло з порту Санкт-Петербург, 22 січня 2025 року мало прибути до Владивостоку. За повідомленням капітана на момент аварії, на борту судна перебували пусті контейтери, при цьому за декілька днів до затоплення судна, прес-служба російської "Оборонлогістики" заявила про відправку "Ursa Major" на Далекий Схід з "великим проектним вантажем в рамках реалізації державних завдань з розвитку портової інфраструктури і Північного морського шляху", судно було завантажене портовими кранами вагою по 380 тонн, необхідними для розширення терміналу у Владивостоці, і 45-тонними кришками люків для нових криголамів.
Належить підсанкційній російській судноплавній компанії ТОВ "СК-Юг" - дочірній компанії підсанкційної російської компанії ТОВ "Оборонлогістика". ТОВ "Оборонлогістика" — судноплавна компанія, яка працює в складі військово-будівельного комплексу міноборони росії. Основними завданнями ТОВ "Оборонлогістика" є забезпечення потреб міністерства оборони росії в транспортуванні, зберіганні та виробництві товарів військового та спеціального призначення. ТОВ "Оборонлогістика" є єдиним постачальником транспортних послуг для міністерства оборони росії, що здійснює перевезення військ в окремі регіони росії, доставляє вантажі до тимчасово окупованого Криму (Україна).
У травні 2022 року США застосовано санкції до "Ursa Major" як до власності ТОВ "СК-Юг".
Після тривалої роботи в Каспійському морі щодо забезпечення перевезень між портами рф та Ірану у вересні 2023 року завершив перехід до Азово-Чорноморського басейну, де перебував без сигналу AIS. Судно здійснювало заходи в порт Таурус (Сирія) з використанням схеми відключення AIS для приховування пунктів призначення.
Здійснюючи рейси до Сирії, проходило протоку Босфор без очікування. Відповідно до встановленої практики судна чекають своєї черги на прохід протягом певного часу. Зазначене можливо лише за умови попередньої домовленості з представниками морської адміністрації Туреччини.
рф продовжує використовувати вантажні судна для переміщення вантажів, у тому числі військових, через протоки "Босфор" та "Дарданелли".
Протягом 2022-2023 років вказані протоки перетинали російські вантажні судна, афілійовані з ТОВ "Оборонлогістика", а саме: "Sparta IV", "Ursa Major", "Sparta II". Курсування вказаних суден здійснювалося за маршрутами порт "Новоросійськ" (рф) - "Босфор" - "Дарданелли" - порт "Тартус" (Сирія).
З березня 2024 року судно курсує між портами Балтійськ - Кронштадт - Санкт-Петербург.
24 грудня 2024 року судно "Ursa Major" затонуло в міжнародних водах між Іспанією та Алжиром після вибуху у машинному відділенні, 14 членів екіпажу врятовано, двоє зниклі безвісти. За даними відстеження суден, 11 грудня 2024 року "Ursa Major" вийшло з порту Санкт-Петербург, 22 січня 2025 року мало прибути до Владивостоку. За повідомленням капітана на момент аварії, на борту судна перебували пусті контейтери, при цьому за декілька днів до затоплення судна, прес-служба російської "Оборонлогістики" заявила про відправку "Ursa Major" на Далекий Схід з "великим проектним вантажем в рамках реалізації державних завдань з розвитку портової інфраструктури і Північного морського шляху", судно було завантажене портовими кранами вагою по 380 тонн, необхідними для розширення терміналу у Владивостоці, і 45-тонними кришками люків для нових криголамів.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Baltiysk (рф), Novorossiysk (рф), Sankt-Peterburg (рф), Ust-Luga (рф), Kronstadt (рф), Fishing port of St. Petersburg (рф), Tartus (Сирія), Sheskharis (рф)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 10.2020)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 10.2020)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 16.03.2021)
Колишні назви судна
Sparta III / Eit Palmina / Hyundai Britania / Scan Britania
Прапори (попередні)
Беліз / Антигуа і Барбуда / Німеччина / Острів Мен
Рік будівництва
2009
Забудовник (країна)
Ps Werften Wolgast (Німеччина)
Веб-ресурси