Baltic Leader
IMO 9220639
Оновлено: 07.01.2025
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
Baltic Leader
Категорія
Перевезення вантажів військового призначення
Пов'язані з підсанкційними особами
Тип судна
Вантажне судно Ро-Ро
IMO
9220639
MMSI
273297850
Позивний
UBEW6
Прапор (діючий)
російська федерація
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Є власністю підсанкційної російської морської судноплавної компанії ТОВ "МГ-Флот" (попередня назва ТОВ "Трансморфлот").
У травні 2022 року США застосовані санкції до ТОВ "Трансморфлот" та суден компанії, задіяних у перевезенні зброї для рф.
Судно також афілійоване з ТОВ "ПСБ Лізинг" (іпн 7722581759, пов'язане з підсанкційним ПАТ "Промсвязьбанк" (іпн 7744000912) - системно важливою державною банківською установою рф, яка здійснює фінансування оборонної промисловості рф, обслуговує значні обсяги державних оборонних контрактів міністерства оборони рф, надає російським військовим банківські послуги, зокрема іпотечні кредити.
ТОВ "МГ-Флот" пов'язане з астраханським бізнесменом Пашаєвим Джамалдіном Емірмагомедовичем, який побудував свій бізнес навколо торгового порту Оля Астраханської області. Саме це місце пропонувалося як ключовий логістичний хаб міжнародного транспортного коридору "Північ-Південь", створення та будівництво якого курирував і контролював колишній прем'єр-міністр росії Михайло Фрадков. Ключовим призначенням транспортного коридору була торгівля з підсанкційним Іраном, який міг би імпортувати та експортувати товари шляхом маршруту "Північ-Південь".
У рамках застосування санкцій до ПАТ "Промсвязьбанк" у лютому 2022 року США застосовано санкції до п'яти суден (у тому числі "Baltic Leader"), які належать (належали на той час) ТОВ "ПСБ Лізинг" як дочірній компанії ПАТ "Промсвязьбанк".
"Baltic Leader" у період права власності на нього ТОВ "ПСБ Лізинг" було заарештовано французькою митницею за порушення рішення (ЄС) 2022/260 від 23 лютого 2022 року про обмежувальні заходи щодо дій, що підривають територіальну цілісність, суверенітет та незалежність України або загрожують їм. Посольство росії у Франції брало активну участь у звільненні судна з-під арешту.
У 2024 році судно вперше було задіяне на лінії порт Новоросійськ (рф) - порт Тартус (Сирія), що є єдиним портом у Середземному морі, який перебуває під контролем росії. Зокрема, у лютому 2024 року судно здійснювало рейс, слідуючи за судном “Sparta IV" (IMO 9743033), задіяним у перевезенні зброї з Сирії до Новоросійська. Також у цьому рейсі були задіяні танкер "Yaz" (ІМО 9735323), ролкер "Lady Mariia" (ІМО 9220641).
Судно ймовірно є учасником так званої російської рятувальної групи, відправленої з російської військово-морської бази у Балтиці у грудні 2024 року для евакуації російських військ і техніки із Сирії після падіння режиму Асада.
31 грудня 2024 року ВМС Португалії вели спостереження групою російських суден (у тому числі військових), включаючи підводний човен, які проходили поблизу берегів країни у бік Середземного моря. За даними Збройних Сил Португалії, серед російських бортів - десантний корабель "алєксандр шабалін", цивільні судна логістичної підтримки Baltic Leader, Sparta II і танкер General Skobelev, при цьому вздовж економічної зони країни рухався російський підводний човен "Новоросійськ". До другої групи входили російські десантні бойові кораблі "іван грєн", "алєксандр отраковскій", цивільне судно Sparta, які пройшли Гібралталську протоку ввечері 22 грудня 2024 року і вийшли у Середземне море, 05 січня 2025 року мали прибути у сирійський порт Тартус, проте станом на ранок 07 січня 2025 року судно Sparta курсує біля берегів Сирії, ймовірно в очікуванні дозволу на захід до порту Тартус від нової сирійської влади. Танкер General Skobelev та Sparta II планують зайти у Тартус 08 січня 2025 року.
Станом на ранок 07 січня 2025 року в акваторії Середземного моря у у ВЕЗ Італії фіксуються танкер General Skobelev (заявлений пункт призначення порт Said (Єгипет)), вантажні судна Ро-Ро Baltic Leader (ІМО 9220639, афілійований з підсанкційною російською компанією ТОВ "МГ-Флот", судна якої задіяні у перевезенні зброї для рф, у тому числі з Ірану для використання у війні проти України), Sparta II (ІМО 9160994, афілійований з підсанкційною російською компанією ТОВ "Оборонлогістика", яка забезпечує потреби міністерства оборони росії в транспортуванні, зберіганні та виробництві товарів військового та спеціального призначення). За даними морських інформаційних баз даних, кінцевий пункт призначення вантажних суден Ро-Ро не вказаний.
У травні 2022 року США застосовані санкції до ТОВ "Трансморфлот" та суден компанії, задіяних у перевезенні зброї для рф.
Судно також афілійоване з ТОВ "ПСБ Лізинг" (іпн 7722581759, пов'язане з підсанкційним ПАТ "Промсвязьбанк" (іпн 7744000912) - системно важливою державною банківською установою рф, яка здійснює фінансування оборонної промисловості рф, обслуговує значні обсяги державних оборонних контрактів міністерства оборони рф, надає російським військовим банківські послуги, зокрема іпотечні кредити.
ТОВ "МГ-Флот" пов'язане з астраханським бізнесменом Пашаєвим Джамалдіном Емірмагомедовичем, який побудував свій бізнес навколо торгового порту Оля Астраханської області. Саме це місце пропонувалося як ключовий логістичний хаб міжнародного транспортного коридору "Північ-Південь", створення та будівництво якого курирував і контролював колишній прем'єр-міністр росії Михайло Фрадков. Ключовим призначенням транспортного коридору була торгівля з підсанкційним Іраном, який міг би імпортувати та експортувати товари шляхом маршруту "Північ-Південь".
У рамках застосування санкцій до ПАТ "Промсвязьбанк" у лютому 2022 року США застосовано санкції до п'яти суден (у тому числі "Baltic Leader"), які належать (належали на той час) ТОВ "ПСБ Лізинг" як дочірній компанії ПАТ "Промсвязьбанк".
"Baltic Leader" у період права власності на нього ТОВ "ПСБ Лізинг" було заарештовано французькою митницею за порушення рішення (ЄС) 2022/260 від 23 лютого 2022 року про обмежувальні заходи щодо дій, що підривають територіальну цілісність, суверенітет та незалежність України або загрожують їм. Посольство росії у Франції брало активну участь у звільненні судна з-під арешту.
У 2024 році судно вперше було задіяне на лінії порт Новоросійськ (рф) - порт Тартус (Сирія), що є єдиним портом у Середземному морі, який перебуває під контролем росії. Зокрема, у лютому 2024 року судно здійснювало рейс, слідуючи за судном “Sparta IV" (IMO 9743033), задіяним у перевезенні зброї з Сирії до Новоросійська. Також у цьому рейсі були задіяні танкер "Yaz" (ІМО 9735323), ролкер "Lady Mariia" (ІМО 9220641).
Судно ймовірно є учасником так званої російської рятувальної групи, відправленої з російської військово-морської бази у Балтиці у грудні 2024 року для евакуації російських військ і техніки із Сирії після падіння режиму Асада.
31 грудня 2024 року ВМС Португалії вели спостереження групою російських суден (у тому числі військових), включаючи підводний човен, які проходили поблизу берегів країни у бік Середземного моря. За даними Збройних Сил Португалії, серед російських бортів - десантний корабель "алєксандр шабалін", цивільні судна логістичної підтримки Baltic Leader, Sparta II і танкер General Skobelev, при цьому вздовж економічної зони країни рухався російський підводний човен "Новоросійськ". До другої групи входили російські десантні бойові кораблі "іван грєн", "алєксандр отраковскій", цивільне судно Sparta, які пройшли Гібралталську протоку ввечері 22 грудня 2024 року і вийшли у Середземне море, 05 січня 2025 року мали прибути у сирійський порт Тартус, проте станом на ранок 07 січня 2025 року судно Sparta курсує біля берегів Сирії, ймовірно в очікуванні дозволу на захід до порту Тартус від нової сирійської влади. Танкер General Skobelev та Sparta II планують зайти у Тартус 08 січня 2025 року.
Станом на ранок 07 січня 2025 року в акваторії Середземного моря у у ВЕЗ Італії фіксуються танкер General Skobelev (заявлений пункт призначення порт Said (Єгипет)), вантажні судна Ро-Ро Baltic Leader (ІМО 9220639, афілійований з підсанкційною російською компанією ТОВ "МГ-Флот", судна якої задіяні у перевезенні зброї для рф, у тому числі з Ірану для використання у війні проти України), Sparta II (ІМО 9160994, афілійований з підсанкційною російською компанією ТОВ "Оборонлогістика", яка забезпечує потреби міністерства оборони росії в транспортуванні, зберіганні та виробництві товарів військового та спеціального призначення). За даними морських інформаційних баз даних, кінцевий пункт призначення вантажних суден Ро-Ро не вказаний.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Haydarpasa (Туреччина), Novorossiysk (рф), Port Said (Єгипет), Marport West (Soyak) Terminal (Туреччина), Zeytinburnu (Туреччина), Unye port (Туреччина), Port Zheleznyy Rog (рф), Fishing port of St. Petersburg (рф), Suez (Єгипет), Chennai (Індія), Akcansa Canakkale (Туреччина), Adabiya (Єгипет), Tartus (Сирія), Pendik (Туреччина), Sheskharis (рф), Cochin (Індія), Budge Budge (Індія), Gelendzhik (рф), Kronshtadt (рф)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
ТОВ "МГ-Флот" (6016988 / рф / 16.02.2022)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "МГ-Флот" (6016988 / рф / 25.06.2021)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "МГ-Флот" (6016988 / рф / 25.06.2021)
Колишні назви судна
Fleet Leader / Ocean Pride / Rio Kusan / BBC Kusan / BBC Germania / Rickmers Germania / Scan Germania
Прапори (попередні)
Німеччина / Ліберія / Великобританія / Острів Мен
Рік будівництва
2000
Забудовник (країна)
Ps Werften Wolgast (Німеччина)
Веб-ресурси