TAGOR

IMO 9282481
Оновлено: 10.11.2024
TAGOR
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
TAGOR
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9282481
MMSI
352002249
Позивний
3E2235
Прапор (діючий)
Панама
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС та політики price-cap на російську нафту задіяний в експорті російської нафти з російських портів Приморськ, Усть-Луга у Балтійському морі до третіх країн, вдається до практики ведення "темної" діяльності у Балтійському морі із вимкненням сигналу AIS. Судно сертифіковано регулятором Lloyd's Register (IACS).
Судно афілійоване з Fractal Marine DMCC (ОАЕ, перебуває під санкціями Сполученого Королівства) - одним із провідних у 2022-2023 роках операторів так званого тіньового флоту, задіяного в експорті російської нафти/нафтопродуктів.
Судноплавна компанія Fractal Marine DMCC (ОАЕ) була створена колишнім керівником Socar Матьє Філіпом як дочірня компанія швейцарської Fractal Shipping SA незадовго до введення країнами G7 політики price-cap на російську нафту після повномасштабного вторгнення росії в Україну, відіграла значну роль у транспортуванні російської нафти.
22 лютого 2024 року Сполученим Королівством застосовані санкції до Fractal Marine DMCC у зв’язку з її залученістю до обслуговування російського енергетичного сектору. Fractal Marine DMCC керувала флотом із 28 танкерів як посередник між власниками та фрахтувальниками суден.
Fractal Marine DMCC разом з Gatik Ship Management (Індія) та Radiating World Shipping Services LLC (ОАЕ, під санкціями Сполученого Королівства) вважаються провідними операторами російського тіньового флоту, що на початку 2023 року зібрали флот із близько 90 танкерів, 90 % яких здійснювали транспортування російської нафти/нафтопродуктів з балтійських та чорноморських портів росії до Індії, КНР, Туреччини, Близького Сходу, Африки та Південної Америки. Зібраний Fractal та Gatik менш ніж за рік флот нафтових танкерів на $2 млрд міг транспортувати понад 40 млн барелів нафти/нафтопродуктів. Індія, ОАЕ – юрисдикції базування провідних операторів тіньового флоту Fractal Marine DMCC, Gatik Ship Management та Radiating World Shipping Services LLC, не приєдналися до політики price-cap, не застосовують обмежень до російської нафти. Fractal Marine DMCC, Gatik Ship Management та Radiating World Shipping Services LLC на танкерному ринку допомагали російській нафті продовжувати циркулювати по всьому світу, а уряду рф забезпечувати багатомільярдні доходи в обхід санкцій.
Після санкціонування Fractal Marine DMCC намагалася оскаржити введені Сполученим Королівством санкції проте програла у суді. Після цього компанія "переписала" свій флот на інші компанії, створені, зокрема, в ОАЕ. Так, в управління компанії Algae Ship Charter FZCO, що базується в ОАЕ, "перейшли" 5 танкерів, які до цього перебували під управлінням Fractal Marine DMCC – BRIONT (ІМО 9252955), TAGOR (ІМО 9282481), CHARMINAR (ІМО 9318022), ANTARES I (ІМО 9382073), ETHERA (ІМО 9387279). Зазначені судна під управлінням Algae Ship Charter FZCO продовжують здійснювати експорт російської нафти/нафтопродуктів з російських портів Приморськ, Усть-Луга у Балтійському морі.
На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза обмеженнями, реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива використовує схему "жонглювання" суднами тіньового флоту між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. Постійно відбувається зміна менеджменту суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній.
Застарілий "тіньовий" флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою AIS загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Map Ta Phut (Таїланд), Ningbo (КНР), Perama (Греція), Ras Sudr (Єгипет), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Khor al Fakkan (ОАЕ), Primorsk (рф), Vene-Balti (Естонія), Skaw (Данія), Jamnagar Terminal (Індія), Ain Sukhna Oil Field Term. (Єгипет), Dung Quat (В'єтнам), King Fahd (Саудівська Аравія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Blaire Charters LTD п/о Algae Ship Charter FZCO (6505898 / ОАЕ / 07.07.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Algae Ship Charter FZCO (6508402 / ОАЕ / 01.06.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Wanta Shipping LLC-FZ (6367332 / ОАЕ / 20.01.2023)
Колишні назви судна
Priapus / Piper / British Gannet
Прапори (попередні)
Маршаллові Острови / Острів Мен
Рік будівництва
2005
Забудовник (країна)
Samsung Shipbuilding & Heavy Industries Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2024