SUN

IMO 9293117
Оновлено: 27.11.2024
SUN
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
SUN
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9293117
MMSI
304736000
Позивний
V2YF6
Прапор (діючий)
Антигуа і Барбуда
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер задіяний в експорті переважно до Індії, Туреччини російської нафти з російських портів у Балтійському, Чорному морях з вимкненням сигналу AIS, у тому числі у ВЕЗ Туреччини.
Судно сертифіковано регулятором Registro Italiano Navale (IACS).
Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують російську нафту по світу і загрожують навколишньому природному середовищу.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму країни-агресора для фінансування війни проти Україні. З лютого 2022 року по 22 листопада 2024 року росія заробила майже 546 млрд євро доходів від експорту нафти (69% всіх доходів від експорту викопного палива). У 2023 році близько третини всіх податкових надходжень росії надійшло від продажу нафти і газу. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за жовтень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 210 млн євро на день, 83% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 17% від загальної вартості експортованої російської нафти у жовтні.
В умовах санкцій росія почала нарощувати власний тіньовий флот із застарілих танкерів, який не має "зв’язків" з країнами G7 та ЄС і може транспортувати нафту з порушенням прайс-кеп. росія маскує свою тіньову діяльність у морі під "зручними" прапорами третіх країн, провадить діяльність у морі без належного страхування міжнародного клубу страховиків, використовує складні схеми для приховування власників тіньового флоту, застосовує різноманітні оманливі тактики для приховування походження своїх вантажів, створює загрози екологічній безпеці з масштабними економічними витратами для прибережних країн через зростаючі загрози розливів нафти, не використовує лоцманів для проходу складних ділянок тощо.
"Тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Aliaga (Туреччина), Novorossiysk (рф), Mumbai (Індія), Ust-Luga (рф), Taman (рф), Primorsk (рф), Vadinar (Індія), New Mangalore (Індія), Visakhapatnam (Індія), Jamnagar Terminal (Індія), Icdas (Туреччина)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Wavewhisper Shipping LTD (6471348 / Антигуа і Барбуда / 02.02.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Wavewhisper Shipping LTD (6471348 / Антигуа і Барбуда / 02.02.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Невідомо (20.08.2020)
Колишні назви судна
Leopard I / Bari / Cape Bari / SM Everest
Прапори (попередні)
Ліберія / Маршаллові Острови / Німеччина
Рік будівництва
2005
Забудовник (країна)
Hyundai Heavy Industries Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2025