NURKEZ

IMO 9253325
Оновлено: 17.12.2024
NURKEZ
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
NURKEZ
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9253325
MMSI
352002470
Позивний
3E2311
Прапор (діючий)
Панама
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у період дії ембарго G7 та політики price-cap на російську нафту задіяний в експорті російської нафти з російських портів Козьміно, Усть-Луга, Приморськ переважно до КНР, Індії. Валова місткість танкера становить 57,68 тис. тонн. Судно сертифіковано регулятором Korean Register (IACS).
Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують російську нафту по світу і загрожують навколишньому природному середовищу.
Нафтовий танкер афілійований з підсанкційною компанією Shanghai Future Ship Management Co LTD (КНР), яка роками керувала незаконними поставками іранської нафти. Ця компанія здійснювала управління танкером "MT Freya" під прапором Панами, який разом з танкером "MT Horse" під прапором Ірану, що належить Національній іранській танкерній компанії (дочірній компанії підсанкційної Національної іранської нафтової компанії), у січні 2021 року були заарештовані Індонезією через підозру в незаконному перевезенні нафти у водах країни.
Танкер "NURKEZ" здійснює заходи в російські порти, які є лідирами серед портів, з яких здійснюється експорт російської нафти тіньовим флотом – порти Усть-Луга, Приморськ у Балтійському морі, Новоросійськ у Чорному морі, доставляючи нафту до країн, що найбільше імпортують російську сиру нафту через тіньовий флот – КНР, Індія. Танкер перебуває під прапором Панами, яка разом з Ліберією, Габоном, островами Кука, Маршалловими островами займають лідерство за прапорами, під якими ходять тіньові танкери, що перевозять російську нафту.
Тіньовий флот, транспортуючи величезні обсяги сирої нафти маршрутами з інтенсивним рухом через вузькі протоки поблизу берегової лінії, без належного страхування P&I, з вимкненою системою автоматичної ідентифікації загрожує екологічній катастрофі зі значними економічними витратами, які понесуть постраждалі прибережні країни та/або міжнародна спільнота. Нещодавні інциденти поблизу Малайзії лише підкреслюють необхідність вжиття швидких заходів для стримування потенційно руйнівного впливу зростаючого тіньового флоту. "Тіньові" танкери вже брали участь у 50 інцидентах від Данських проток аж до Малайзії з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Таким чином, "тіньовий флот" рф продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
17 грудня 2024 року Сполученим Королівством застосовано санкції до судна у зв'язку з перевезенням нафти або нафтопродуктів, які походять з росії, або з росії до третьої країни. 
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Ningbo (КНР), Port Of Sohar (Оман), Yingkou (КНР), Zhoushan (КНР), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Chennai (Індія), Jeddah (Саудівська Аравія), Meishan (КНР), Aoshan Oil Terminal (КНР), Kozmino (рф), Dongjiakou (КНР), Primorsk (рф), Tanjong Pagar (Сінгапур), Fujairah (ОАЕ), Vadinar Terminal (Індія), New Mangalore (Індія), Visakhapatnam (Індія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Serpens LTD п/о Shanghai Future Ship Management Co LTD (6341477 / КНР / 07.09.2022)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Shanghai Future Ship Management Co LTD (6171619 / КНР / 07.01.2022)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Shanghai Future Ship Management Co LTD (6171619 / КНР / 10.01.2022)
Колишні назви судна
Gold Sun / Ceram Sea
Прапори (попередні)
Ліберія / Сінгапур
Рік будівництва
2004
Забудовник (країна)
Hyundai Heavy Industries Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2024