SIKAR
IMO 9419137
Оновлено: 23.01.2025

Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
SIKAR
Категорія
Перевезення викопного палива
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9419137
MMSI
352002488
Позивний
3E2642
Прапор (діючий)
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів у Балтійському морі, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі. Танкер сертифікований регулятором Indian Register of Shipping (IACS).
Управління танкером до грудня 2024 року здійснювала підсанкційна компанія Prominent Shipmanagement LTD, створена у 2022 році у Гонконзі. Керує компанією Prominent Арджун Дешмукх, який працював у FESCO Wallem Shipmanagement, що є спільним підприємством між російською компанією та найстарішим судновим менеджером Гонконгу. В управління компанії Prominent Shipmanagement LTD перейшли всі танкери, що оперувалися дубайською компанією K&O Shipmanagement FZE, афілійованою із підсанкційним російським ПАТ "Совкомфлот", при цьому судна були включені до Індійського реєстру судноплавства (класифікаційного товариства з найбільшою часткою ринку так званого тіньового флоту).
ПАТ "Совкомфлот" - найбільша державна судноплавна компанія в росії, ключова компанія з обслуговування та забезпечення морського видобутку вуглеводнів, транспортування російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу на тлі застосування санкційних обмежень до рф після її повномасштабного вторгнення в Україну. Послуги, що надаються ПАТ "Совкомфлот" є суттєвим джерелом доходу для рф, оскільки понад 70% доходів росії становлять доходи від продажу енергоносіїв, що дозволяє їй фінансувати війну проти України. Основними фрахтувальниками суден "Совкомфлоту" є найбільші нафтогазові компанії та трейдери росії. "Совкомфлот" бере участь в обслуговуванні великих нафтогазових проектів у росії: "Сахалін-1", "Сахалін-2", "Варандей", "Приразломне", "Новий Порт", "Ямал СПГ" та інші. До повномасштабного вторгнення росії в Україну флот компанії нараховував близько 145 суден. Після застосування санкцій ПАТ "Совкомфлот" з метою їх обходу передала десятки суден у власність створених нею компаній, у тому числі в іноземних юрисдикціях, започаткувавши практику постійного "жонглювання" (передачі) суден на пов'язані компанії. Танкери, "переписані" ПАТ "Совкомфлот" на пов’язані компанії, за оцінками експертного середовища входять до так званого "тіньового танкерного флоту" рф для продовження продажів російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу в умовах західних санкцій.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
10 січня 2025 року США застосовано санкції до судна.
Управління танкером до грудня 2024 року здійснювала підсанкційна компанія Prominent Shipmanagement LTD, створена у 2022 році у Гонконзі. Керує компанією Prominent Арджун Дешмукх, який працював у FESCO Wallem Shipmanagement, що є спільним підприємством між російською компанією та найстарішим судновим менеджером Гонконгу. В управління компанії Prominent Shipmanagement LTD перейшли всі танкери, що оперувалися дубайською компанією K&O Shipmanagement FZE, афілійованою із підсанкційним російським ПАТ "Совкомфлот", при цьому судна були включені до Індійського реєстру судноплавства (класифікаційного товариства з найбільшою часткою ринку так званого тіньового флоту).
ПАТ "Совкомфлот" - найбільша державна судноплавна компанія в росії, ключова компанія з обслуговування та забезпечення морського видобутку вуглеводнів, транспортування російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу на тлі застосування санкційних обмежень до рф після її повномасштабного вторгнення в Україну. Послуги, що надаються ПАТ "Совкомфлот" є суттєвим джерелом доходу для рф, оскільки понад 70% доходів росії становлять доходи від продажу енергоносіїв, що дозволяє їй фінансувати війну проти України. Основними фрахтувальниками суден "Совкомфлоту" є найбільші нафтогазові компанії та трейдери росії. "Совкомфлот" бере участь в обслуговуванні великих нафтогазових проектів у росії: "Сахалін-1", "Сахалін-2", "Варандей", "Приразломне", "Новий Порт", "Ямал СПГ" та інші. До повномасштабного вторгнення росії в Україну флот компанії нараховував близько 145 суден. Після застосування санкцій ПАТ "Совкомфлот" з метою їх обходу передала десятки суден у власність створених нею компаній, у тому числі в іноземних юрисдикціях, започаткувавши практику постійного "жонглювання" (передачі) суден на пов'язані компанії. Танкери, "переписані" ПАТ "Совкомфлот" на пов’язані компанії, за оцінками експертного середовища входять до так званого "тіньового танкерного флоту" рф для продовження продажів російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу в умовах західних санкцій.
Експорт нафти з росії є найважливішим джерелом доходу режиму кремля для фінансування війни проти Україні. Податок на видобуток нафти, зібраний рф у 2023 році, склав 8,9 трлн рублів, або 31% загальних федеральних доходів росії. Відповідно до даних CREA за вересень 2024 року, доходи росії від сирої нафти, що експортується морем становлять 192 млн євро на день, 86% загального обсягу російської морської сирої нафти було транспортовано "тіньовими" танкерами, у той час як танкери, що належать або застраховані в країнах, що впроваджують обмеження цін, становили 14% від загальної вартості експортованої російської нафти у вересні.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, маскуючи свою діяльність під прапорами третіх країн, використовуючи складні схеми для приховування власників, а також створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
10 січня 2025 року США застосовано санкції до судна.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Aliaga (Туреччина), Cagliari (Італія), Izmit (Туреччина), Marsaxlokk (Мальта), Mundra (Індія), Nemrut Limani Bay (Туреччина), Ras Sudr (Єгипет), Port Said (Єгипет), Evyap Port (Туреччина), Zeytinburnu (Туреччина), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Primorsk (рф), Adabiya (Єгипет), New Mangalore (Індія), Cochin (Індія), Jamnagar Terminal (Індія), Aygaz (Туреччина), Ain Sukhna Oil Field Term. (Єгипет), Icdas (Туреччина), Akcansa (Туреччина), Gadani (Пакистан)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
East Focus Hong Kong LTD п/о Prominent Shipmanagement LTD (6384891 / Гонконг / 07/03/2023)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Glory Shipping HK LTD (0082952 / Гонконг / 17.12.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Glory Shipping HK LTD (0082952 / Гонконг / 17.12.2024)
Колишні назви судна
Gstaad Grace / United Grace / SIVAS
Прапори (попередні)
Рік будівництва
2010
Забудовник (країна)
New Times Shipbuilding (КНР)
Веб-ресурси