EAGLE S
IMO 9329760
Оновлено: 09.01.2025
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
EAGLE S
Категорія
Перевезення викопного палива
Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9329760
MMSI
518998865
Позивний
E5U4845
Прапор (діючий)
Острови Кука
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер задіяний у перевезенні російської нафти/нафтопродуктів з російських портів у Балтійському морі до третіх країн, здійсненні оманливих практик судноплавства, зокрема веденні темної діяності в Балтійському морі поблизу російського порту Усть-Луга, використовується росією як шпигунська платформа, націлена на спостереження за військово-морською та повітряною діяльністю НАТО, задіяний в здійсненні диверсійної діяльності у Балтійському морі.
26 грудня 2024 року танкер був затриманий уповнованим органом Фінляндії. Судно підозрюється в обриві якорем 25 грудня 2024 року підводного кабелю Estlink 2. Національне бюро розслідувань Фінляндії веде кримінальне провадження за підозрою в скоєнні злочину при обтяжуючих обставинах. Згідно з даними Національного бюро розслідувань Фінляндії Eagle S тягнув свій якір морським дном у тому районі, де був пошкоджений підводний кабель Estlink 2. Після затримання судна було виявлено відсутність у танкера якоря. 07 січня 2025 року якір було піднято шведським судном HMS Belos. Згідно з заявою фінського транспортно-комунікаційного агентства Traficom танкер Eagle S непридатний для мореплавання - після державного портового контролю на судні виявлено 32 несправності, три з яких критичні: порушення пожежної безпеки, несправність навігаційного обладнання та проблеми з вентиляцією у насосному відділенні.
За даними британського видання Lloyd's List, відповідно до низки конфіденційних документів про судно Eagle S, отриманих у червні 2024 року, танкер Eagle S та пов'язаний з ним підсанкційний танкер Swiftsea Rider (IMO 9318539), "були оснащені пристроями підслуховування та прийому для спостереження за морськими та повітряними суднами ВМС НАТО". Шпигунське обладнання було встановлене на борту Eagle S у великих переносних валізах (у тому числі ноутбуки з клавіатурою російською, турецькою мовами, для здійснення дзвінків в Туреччину, росію) і використовувалося для моніторингу радіочастот, запису повідомлень НАТО та передачі зібраних даних російській владі. Аналогічні системи були присутні на танкері Swiftsea Rider. За даними джерела Lloyd's List, обладнання зберігалося на містку або на "мавпячому острові" (найвищому місці на судні), ним керували російські, турецькі, індійські офіцери, пристрої після прибуття до росії були вивантажені для аналізу. Також за даними джерела Lloyd's List, на борту Eagle S було ідентифіковано неавторизовану особу, яка не була членом екіпажу судна.
Танкери Eagle S та Swiftsea Rider пов'язують з однією тіньовою мережею, створеною в інтересах підсанкційного російського ПАТ "Лукойл", коли в умовах санкцій до російської нафти, понад 20 танкерів були куплені в період 2022-2023 років і передані під бербоут-чартер Eiger Shipping судноплавним підрозділом російського нафтотрейдера Litasco, афілійованого з ПАТ "Лукойл". За даними розслідування Financial Times, куплені танкери передавалися під прапор Островів Кука та в управління підсанкційним дубайським компаніям — Radiating World Shipping (16 суден) та Star Voyages Shipping Services (6 суден).
За даними британського видання Lloyd's List, танкер Eagle S є одним із десятків тіньових танкерів, задіяних у російській торгівлі нафтою/нафтопродуктами, пов'язаний з компанії індійською компанією Peninsular Maritime India PVT, афілійованою з двома підсанкційними компаніями Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ). Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ) вважаються провідними операторами тіньового флоту, які у 2022-2023 роках відіграли ключову роль в експорті російської нафти/нафтопродуктів в умовах санкційних обмежень. Після застосування санкцій Сполученим Королівством до Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ) у грудні 2023 року, компанії припинили свою діяльність та передали свій флот пов'язаним із ними компаніям, в тому числі Peninsular Maritime India.
Незважаючи на те, що судновласником, комерційним менеджером танкера Eagle S є компанія Caravella LLC-FZ, що базується в ОАЕ, ISM-менеджером судна є індійська компанія Peninsular Maritime India PVT, судно Eagle S за даними сайту індійської компанії Uniocean Marine Services належало до її флоту, проте після арешту Фінляндією танкера за пошкодження підводного кабелю Estlink 2, інформація про судно Eagle S у складі флоту Uniocean Marine Services видалена з сайту компанії. При цьому на сайті зазначено, що до флоту компанії входить низка підсанкційних танкерів, афілійованих з підсанкційними операторами тіньового флоту Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ).
26 грудня 2024 року танкер був затриманий уповнованим органом Фінляндії. Судно підозрюється в обриві якорем 25 грудня 2024 року підводного кабелю Estlink 2. Національне бюро розслідувань Фінляндії веде кримінальне провадження за підозрою в скоєнні злочину при обтяжуючих обставинах. Згідно з даними Національного бюро розслідувань Фінляндії Eagle S тягнув свій якір морським дном у тому районі, де був пошкоджений підводний кабель Estlink 2. Після затримання судна було виявлено відсутність у танкера якоря. 07 січня 2025 року якір було піднято шведським судном HMS Belos. Згідно з заявою фінського транспортно-комунікаційного агентства Traficom танкер Eagle S непридатний для мореплавання - після державного портового контролю на судні виявлено 32 несправності, три з яких критичні: порушення пожежної безпеки, несправність навігаційного обладнання та проблеми з вентиляцією у насосному відділенні.
За даними британського видання Lloyd's List, відповідно до низки конфіденційних документів про судно Eagle S, отриманих у червні 2024 року, танкер Eagle S та пов'язаний з ним підсанкційний танкер Swiftsea Rider (IMO 9318539), "були оснащені пристроями підслуховування та прийому для спостереження за морськими та повітряними суднами ВМС НАТО". Шпигунське обладнання було встановлене на борту Eagle S у великих переносних валізах (у тому числі ноутбуки з клавіатурою російською, турецькою мовами, для здійснення дзвінків в Туреччину, росію) і використовувалося для моніторингу радіочастот, запису повідомлень НАТО та передачі зібраних даних російській владі. Аналогічні системи були присутні на танкері Swiftsea Rider. За даними джерела Lloyd's List, обладнання зберігалося на містку або на "мавпячому острові" (найвищому місці на судні), ним керували російські, турецькі, індійські офіцери, пристрої після прибуття до росії були вивантажені для аналізу. Також за даними джерела Lloyd's List, на борту Eagle S було ідентифіковано неавторизовану особу, яка не була членом екіпажу судна.
Танкери Eagle S та Swiftsea Rider пов'язують з однією тіньовою мережею, створеною в інтересах підсанкційного російського ПАТ "Лукойл", коли в умовах санкцій до російської нафти, понад 20 танкерів були куплені в період 2022-2023 років і передані під бербоут-чартер Eiger Shipping судноплавним підрозділом російського нафтотрейдера Litasco, афілійованого з ПАТ "Лукойл". За даними розслідування Financial Times, куплені танкери передавалися під прапор Островів Кука та в управління підсанкційним дубайським компаніям — Radiating World Shipping (16 суден) та Star Voyages Shipping Services (6 суден).
За даними британського видання Lloyd's List, танкер Eagle S є одним із десятків тіньових танкерів, задіяних у російській торгівлі нафтою/нафтопродуктами, пов'язаний з компанії індійською компанією Peninsular Maritime India PVT, афілійованою з двома підсанкційними компаніями Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ). Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ) вважаються провідними операторами тіньового флоту, які у 2022-2023 роках відіграли ключову роль в експорті російської нафти/нафтопродуктів в умовах санкційних обмежень. Після застосування санкцій Сполученим Королівством до Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ) у грудні 2023 року, компанії припинили свою діяльність та передали свій флот пов'язаним із ними компаніям, в тому числі Peninsular Maritime India.
Незважаючи на те, що судновласником, комерційним менеджером танкера Eagle S є компанія Caravella LLC-FZ, що базується в ОАЕ, ISM-менеджером судна є індійська компанія Peninsular Maritime India PVT, судно Eagle S за даними сайту індійської компанії Uniocean Marine Services належало до її флоту, проте після арешту Фінляндією танкера за пошкодження підводного кабелю Estlink 2, інформація про судно Eagle S у складі флоту Uniocean Marine Services видалена з сайту компанії. При цьому на сайті зазначено, що до флоту компанії входить низка підсанкційних танкерів, афілійованих з підсанкційними операторами тіньового флоту Radiating World Shipping Services (ОАЕ) і Star Voyages Shipping Services (ОАЕ).
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Vysotsk (рф), Mundra (Індія), Porto Grande (Кабо-Верде), Porvoo (Фінляндія), Marport West (Soyak) Terminal (Туреччина), Ust-Luga (рф), Beldeport (Туреччина), Primorsk (рф), Darica (Туреччина), Yalova (Туреччина), Altinova (Туреччина), Skaw (Данія), Tema (Гана), Icdas (Туреччина), St Petersburg (рф)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Caravella LLC-FZ (6423149 / ОАЕ / 26.07.2023)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Caravella LLC-FZ (6423149 / ОАЕ / 26.07.2023)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Peninsular Maritime India PVT (6038735 / Індія / 17.02.2024)
Колишні назви судна
Norstar Intrepid / LR Mimosa / Fr8 Pride
Прапори (попередні)
Маршаллові Острови / Сінгапур / Німеччина
Рік будівництва
2006
Забудовник (країна)
New Century Shipbuilding (КНР)
Веб-ресурси