NESTOS

IMO 9417464
Оновлено: 12.11.2024
NESTOS
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
NESTOS
Категорія
Перевезення викопного палива
 Перевезення нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9417464
MMSI
352002243
Позивний
3E2232
Прапор (діючий)
Панама
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС, політики price-cap на російську нафту задіяний у вивезенні до третіх країн нафти з російських портів, вдається до практики вимкнення сигналу AIS, ведення так званої "темної діяльності" у морі.
Танкер сертифікований регулятором Lloyd's Register (IACS).
Судно афілійоване з Fractal Marine DMCC (ОАЕ, перебуває під санкціями Об’єднаного Королівства) - одним із провідних у 2022-2023 роках операторів так званого тіньового флоту, задіяного в експорті російської нафти/нафтопродуктів.
Судноплавна компанія Fractal Marine DMCC (ОАЕ) була створена колишнім керівником Socar Матьє Філіпом як дочірня компанія швейцарської Fractal Shipping SA незадовго до введення країнами G7 політики price-cap на російську нафту після повномасштабного вторгнення росії в Україну, відіграла значну роль у транспортуванні російської нафти.
22 лютого 2024 року Об’єднаним Королівством застосовані санкції до Fractal Marine DMCC у зв’язку з її залученістю до обслуговування російського енергетичного сектору. Fractal Marine DMCC керувала флотом із 28 танкерів як посередник між власниками та фрахтувальниками суден.
Fractal Marine DMCC разом з Gatik Ship Management (Індія) та Radiating World Shipping Services LLC (ОАЕ, під санкціями Об’єднаного Королівства) вважаються провідними операторами російського тіньового флоту, що на початку 2023 року зібрали флот із близько 90 танкерів, 90 % яких здійснювали транспортування російської нафти/нафтопродуктів з балтійських та чорноморських портів росії до Індії, КНР, Туреччини, Близького Сходу, Африки та Південної Америки. Зібраний Fractal та Gatik менш ніж за рік флот нафтових танкерів на $2 млрд міг транспортувати понад 40 млн барелів нафти/нафтопродуктів. Індія, ОАЕ – юрисдикції базування провідних операторів тіньового флоту Fractal Marine DMCC, Gatik Ship Management та Radiating World Shipping Services LLC, не приєдналися до політики price-cap, не застосовують обмежень до російської нафти. Fractal Marine DMCC, Gatik Ship Management та Radiating World Shipping Services LLC на танкерному ринку допомагали російській нафті продовжувати циркулювати по всьому світу, а уряду рф забезпечувати багатомільярдні доходи в обхід санкцій.
Після санкціонування Fractal Marine DMCC намагалася оскаржити введені Об’єднаним Королівством санкції проте програла у суді. Після цього компанія "переписала" свій флот на інші компанії, створені, зокрема, в ОАЕ. Так, в управління компанії Aizdihar Ship Charter FZCO, що базується в ОАЕ, "перейшли" 2 танкери, які до цього перебували під управлінням Fractal Marine DMCC – "ABHA" (ІМО 9400980), "NESTOS" (ІМО 9417464). Зазначені судна під управлінням Aizdihar Ship Charter FZCO продовжують здійснювати експорт російської нафти/нафтопродуктів з російських портів у Балтійському морі.
На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза обмеженнями, реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива використовує схему "жонглювання" суднами тіньового флоту між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. Постійно відбувається зміна менеджменту суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній.
За даними CREA, з січня по серпень 2024 року в Європі кількість "тіньових" танкерів, що перетинали Данські протоки, зросла на 277% порівняно з тим самим періодом 2022 року, причому 64% із 46 мільйонів тонн російської морської нафти, транспортованої через Данські протоки, було транспортовано "тіньовими танкерами". У той самий період у Дуврській та Гібралтарській протоках кількість "тіньових" танкерів збільшилася на 355% порівняно з 2022 роком, транспортуючи 67% із 37 млн тонн нафти через протоки. Суецький канал зазнав приголомшливого зростання "тіньових" танкерних перевезень на 649%, причому 69% із 52 мільйонів тонн російської сирої нафти, що проходить через нього, перевозилося цими суднами.
Тіньовий танкерний флот продовжує забезпечувати багатомільярдні доходи для кремля в обхід санкцій, створює значні загрози екологічній безпеці зі значними економічними витратами для прибережних країн та/або міжнародної спільноти через застарілість та неналежне страхування танкерів тіньового флоту.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Jurong Island (Сінгапур), Khawr Fakkan (ОАЕ), Mundra (Індія), Ningbo (КНР), Zhoushan (КНР), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Meishan (КНР), Aoshan Oil Terminal (КНР), Primorsk (рф), Tanjong Pagar (Сінгапур), Fujairah (ОАЕ), Dongying (КНР), Tanjung Pengeli (Малайзія), Vadinar (Індія), New Mangalore (Індія), Skaw (Данія), Vasilikos (Кіпр), Batu Ampar (Індонезія), St Petersburg (рф), Pulau Ayer Chawan (Сінгапур), King Fahd (Саудівська Аравія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Nestos Lines Inc (6481928 / Індія / 22.03.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Aizdihar Ship Charter FZCO (6487595 / ОАЕ / 02.07.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Draco Buren Shipping PTE LTD (6189536 / Сінгапур / 22.03.2024)
Колишні назви судна
Aion / Argo / Aspasia Lemos
Прапори (попередні)
Маршаллові Острови
Рік будівництва
2009
Забудовник (країна)
Hyundai Heavy Industries Co. Ltd (Південна Корея)
War & Sanctions 2024