RIGEL

IMO 9296406
Оновлено: 18.06.2025
RIGEL
Назва судна
RIGEL
Категорія
Перевезення викопного палива
icon arrow-tree Порушення нафтового ембарго
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Дедвейт
146270
IMO
9296406
MMSI
352004666
Позивний
3E6936
Прапор (діючий)
Панама Панама
Страхування P&I
North of England P&I Association
Особа, у зв`язку з якою
застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Капітани
ДІМІДОВ Дмитро Сергійович
ДІМІДОВ Дмитро Сергійович
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер задіяний в експорті російської нафти з російських портів у Чорному, Балтійському морях, тихоокеанського регіону до третіх країн, а також до країн ЄС у порушення нафтового ембарго G7 та ЄС на російську нафту. Зокрема у грудні 2023 року судно здійснило перевезення російської нафти з порту Новоросійськ (рф) до країн ЄС через рейдову перевалку в районі затоки Lakonikos.
Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують російську нафту по світу і загрожують навколишньому природному середовищу.
Танкер афілійований з індійською компанією Gatik Ship Management - одним із провідних операторів так званого "тіньового" флоту, задіяного до транспортування російської сирої нафти в умовах західних санкцій, та пов’язаною з Gatik компанією Galena Ship Management, яка у 2023 році разом з компаніями Caishan Ship Management, Gaurik Ship Management, Plutos Ship Management, Geras Ship Management, Girik Ship Management, Orion Ship Management, Nautilus Shipping, Ark Seakonnect Shipmanagment, Zidan Ship Management, була залучена до схеми "жонглювання" суднами, що управлялися Gatik Ship Management з метою уникнення санкцій.
Gatik Ship Management та Galena Ship Management були попередніми менеджерами танкера.
Танкери, якими оперувала/управляла індійська Gatik Ship Management, продовжують використовуватися пов'язаними компаніями і заходити в російські порти.
На тлі застосування санкцій росія для приховування експорту нафти поза price-cap та іншими обмеженнями, а також для приховування реальних власників суден, здійснення безперешкодного транспортування викопного палива "тіньовим" флотом застарілих нафтових танкерів використовує схему "жонглювання" суднами між пов’язаними компаніями, створює для цих цілей нові компанії (в ОАЕ, Гонконзі, Індії, Туреччині, Маврикію на Сейшельських островах, інших юрисдикціях) з непрозорою організаційною структурою та структурою власності. З метою реалізації цієї схеми постійно відбувається зміна технічного/комерційного менеджменту, власників суден, перейменування суден зі зміною прапора, MMSI, call-sign, у т.ч. щодо підсанкційних суден. Судна "тіньового флоту" діють під "зручними прапорами", що дозволяє приховувати їх справжнє походження та уникати контролю з боку міжнародних організацій і страхових компаній.
11 квітня 2025 року Україною застосовано санкції до капітана танкера ІМО 9296406.
09 травня 2025 року Сполученим Королівством до танкера застосовано санкції у рамках введення обмежень до тіньового флоту рф, у тому числі за участь у діяльності, метою або наслідком якої є дестабілізація України, підрив/загроза територіальній цілісності, суверенітету чи незалежності України або отримання вигоди від уряду росії чи його підтримка, участь у перевезенні нафти/нафтопродуктів російського походження, зокрема, з росії до третьої країни.
20 травня 2025 року ЄС застосовано санкції, які набирають чинності 21 травня 2025 року, до танкера за транспортування сирої нафти/нафтопродуктів, що походять з росії або експортуються з росії, із застосуванням нерегулярної практики судноплавства з високим ступенем ризику, як зазначено в Резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
З 03 червня 2025 року набрали чинності застосовані Швейцарією санкції до судна.
У червні 2025 року Канадою застосовано санкції до судна.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Algeciras Bay (Іспанія), Gdansk (Польща), Izmit (Туреччина), Nakhodka (рф), Novorossiysk (рф), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Sadat (Єгипет), Jeddah (Саудівська Аравія), Nianyuwan (КНР), Beirut (Ліван), Kozmino (рф), Primorsk (рф), Adabiya (Єгипет), Vadinar Terminal (Індія), Duqm (Оман), Kochin (Індія), Jamnagar- Sikka (Індія), Dalian (КНР), Endesa (Іспанія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Sobat Maritime Corp (6466166 / Сейшельські Острови / 01.04.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Sobat Maritime Corp (6466166 / Сейшельські Острови / 01.04.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Ji Xiang Shipmanagement Co Ltd (6514508 / Китайська Народна Республіка / 16.02.2025)
Колишні назви судна
Ice Transporter / Pagos
Прапори (попередні)
Ліберія Ліберія / Сент-Кіттс і Невіс Сент-Кіттс і Невіс / Габон Габон
Рік будівництва
2006
Забудовник (країна)
Universal Shipbuilding (Японія)
War & Sanctions 2025
To top