ION
IMO 9183271
Оновлено: 17.07.2025

Недостовірні дані, що використовуються судном
Назва судна
IONA
Прапор
MMSI
Позивний
Назва судна
ION
Категорія
Перевезення викопного палива
IMO
9183271
Прапор (діючий)
MMSI
613003744
Позивний
TJMC144
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
Довжина (м)
Валовий тоннаж
Дедвейт
153071
Страхування P&I
Санкції
Санкції скасовані
Особа, у зв`язку з якою
застосовано санкції
застосовано санкції
Недостовірні дані, що використовуються судном
Назва судна
IONA
Прапор
MMSI
Позивний
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Танкер задіяний в транспортуванні іранської нафти, експорті російської нафти з російських портів у Балтійському морі, тихоокенського регіону до третіх країн, веденні оманливих практик, зокрема маніпулюванні/спуфінгу AIS.
Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують по світу російську нафту через Балтійське море, район Кадетського каналу в Мекленбурзькій затоці і загрожують навколишньому природному середовищу.
За даними американської правозахисної групи United Against Nuclear Iran (UANI), яка відстежує пов’язані з Іраном танкерні перевезення за допомогою супутникових даних, судно було задіяне у перевезенні іранської нафти. За даними UANI, танкер займався підробкою сигналу AIS під час завантаження сирої нафти с острова Сіррі (Іран) у серпні 2021 року, а також підробкою MMSI, видаючи себе за інше судно під час вивантаження іранської нафти в Баніяс (Сирія) у вересні 2021 року. Зокрема, під час вивантаження іранської нафти в Баніяс (Сирія) у вересні 2021 року, за даними AIS судно стояло на якорі на захід від зони кіпрської STS-передачі, одночасно надсилаючи повідомлення AIS з Іспанії в точці 36.179, 5.926.
З початку повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року понад 90 суден, які раніше допомагали Тегерану експортувати іранську експортну нафту, тепер допомагають росії транспортувати російську нафту/нафтопродукти. У травні 2022 року UANI вперше передбачив, що росія звернеться до "армади привидів", щоб забезпечити надходження нафти до свого китайського партнера.
Також танкер включено UANI до списку танкерів "Нафтовий альянс Мадуро-Хаменеї", залучених до транспортування іранської та венесуельської нафти. 11 червня 2022 року лідер Венесуели Ніколас Мадуро та колишній президент Ірану Ебрагім Раїсі підписали 20-річну угоду про співпрацю для розширення зв’язків у нафтовій та нафтохімічній галузях, військовій та економічній сферах. Відтоді двосторонні зв’язки почали розвиватися: у 2023 році Іран поставив понад 12 мільйонів барелів сирої нафти та газового конденсату, Венесуела в обмін поставила до Ірану приблизно стільки ж мазуту. Більшість вантажів перевозять судна підсанкційної Національної іранської танкерної компанії (NITC) в обох напрямках: іранська нафта та газ вивантажуються у порти Венесуели, ті самі танкери NITC завантажують венесуельський мазут на зворотному етапі до Китаю. Значна кількість суден, які не належать до NITC і ходять під іноземним (не під іранським) прапором, також беруть участь у торгівлі.
Міжнародна громадська організація Greenpeace відносить танкер до тіньового флоту танкерів, що транспортують по світу російську нафту через Балтійське море, район Кадетського каналу в Мекленбурзькій затоці і загрожують навколишньому природному середовищу.
За даними американської правозахисної групи United Against Nuclear Iran (UANI), яка відстежує пов’язані з Іраном танкерні перевезення за допомогою супутникових даних, судно було задіяне у перевезенні іранської нафти. За даними UANI, танкер займався підробкою сигналу AIS під час завантаження сирої нафти с острова Сіррі (Іран) у серпні 2021 року, а також підробкою MMSI, видаючи себе за інше судно під час вивантаження іранської нафти в Баніяс (Сирія) у вересні 2021 року. Зокрема, під час вивантаження іранської нафти в Баніяс (Сирія) у вересні 2021 року, за даними AIS судно стояло на якорі на захід від зони кіпрської STS-передачі, одночасно надсилаючи повідомлення AIS з Іспанії в точці 36.179, 5.926.
З початку повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року понад 90 суден, які раніше допомагали Тегерану експортувати іранську експортну нафту, тепер допомагають росії транспортувати російську нафту/нафтопродукти. У травні 2022 року UANI вперше передбачив, що росія звернеться до "армади привидів", щоб забезпечити надходження нафти до свого китайського партнера.
Також танкер включено UANI до списку танкерів "Нафтовий альянс Мадуро-Хаменеї", залучених до транспортування іранської та венесуельської нафти. 11 червня 2022 року лідер Венесуели Ніколас Мадуро та колишній президент Ірану Ебрагім Раїсі підписали 20-річну угоду про співпрацю для розширення зв’язків у нафтовій та нафтохімічній галузях, військовій та економічній сферах. Відтоді двосторонні зв’язки почали розвиватися: у 2023 році Іран поставив понад 12 мільйонів барелів сирої нафти та газового конденсату, Венесуела в обмін поставила до Ірану приблизно стільки ж мазуту. Більшість вантажів перевозять судна підсанкційної Національної іранської танкерної компанії (NITC) в обох напрямках: іранська нафта та газ вивантажуються у порти Венесуели, ті самі танкери NITC завантажують венесуельський мазут на зворотному етапі до Китаю. Значна кількість суден, які не належать до NITC і ходять під іноземним (не під іранським) прапором, також беруть участь у торгівлі.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Mundra (Індія), Tanjung Pelepas (Малайзія), Zhoushan (КНР), Zhuhai (КНР), Port Said (Єгипет), Ust-Luga (рф), Sadat (Єгипет), Kozmino (рф), Dong Jia Kou (КНР), Khor al Fakkan (ОАЕ), Primorsk (рф), Vene-Balti (Естонія), Gibraltar (Гібралтар), Sohar (Оман), Safaga (Єгипет), Fortaleza (Бразилія), Sungai Linggi (Малайзія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Shore Shipping Inc п/о Gr Shipping Pte Ltd (6404317 / 18.08.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Shore Shipping Inc п/о Gr Shipping Pte Ltd (6404317 / 18.08.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Невідомо (19.08.2024)
Колишні назви судна
Mega Eagle / Front Archer / Ataulfo Alves / Ataul / Calypso / Iona
Прапори (попередні)
Рік будівництва
2000
Забудовник (країна)
Hyundai Heavy Industries Co. Ltd.
Веб-ресурси