Rigel
IMO 9511533
Оновлено: 12.01.2025
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
Rigel
Категорія
Перевезення викопного палива
Перевезення російської нафти з порушенням інших обмежень
Тип судна
Танкер для перевезення сирої нафти
IMO
9511533
MMSI
314919000
Позивний
8P2389
Прапор (діючий)
Барбадос
Санкції
США , Швейцарія , ЄС , Великобританія
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Задіяне у транспортуванні російської сирої нафти у період дії нафтового ембарго G7 та ЄС на російську нафту.
Судно перевозило російську нафту з портів рф до третіх країн.
Судно пов'язане з компаніями Stream Ship Management FZCO, Sun Ship Management, Oil Tankers Scf Mgmt FZCO, афілійованими з підсанкційним ПАТ “Совкомфлот” - найбільшою державною судноплавною компанією в росії, ключовою компанією з обслуговування та забезпечення морського видобутку вуглеводнів, транспортування російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу на тлі застосування санкційних обмежень до рф після її повномасштабного вторгнення в Україну. Послуги, що надаються ПАТ "Совкомфлот", є суттєвим джерелом доходу для рф, оскільки понад 70% доходів росії становлять доходи від продажу енергоносіїв, що дозволяє їй фінансувати війну проти України. Основними фрахтувальниками судів "Совкомфлоту" є найбільші нафтогазові компанії та трейдери росії. "Совкомфлот" бере участь в обслуговуванні великих нафтогазових проектів у росії: "Сахалін-1", "Сахалін-2", "Варандей", "Приразломне", "Новий Порт", "Ямал СПГ" та інші. До повномасштабного вторгнення росії в Україну флот компанії нараховував близько 145 суден. Після застосування санкцій ПАТ "Совкомфлот" з метою їх обходу передала десятки суден у власність створених нею компаній, у тому числі в іноземних юрисдикціях, започаткувавши практику постійного "жонглювання" (передачі) суден на пов'язані компанії. Танкери, "переписані" ПАТ "Совкомфлот" на пов’язані компанії, за оцінками експертного середовища входять до так званого "тіньового танкерного флоту" рф для продовження продажів російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу в умовах західних санкцій.
У 2023 році судно доставляло російську нафту в КНР маршрутом Північного морського шляху.
У липні 2024 року Сполученим Королівством застосовано санкції до судна у зв'язку із задіяністю у перевезенні російської нафти та/або нафтопродуктів з рф до третіх країн.
16 грудня 2024 року ЄС застосовано санкції до танкера (набрання чинності 17 грудня 2024 року) через транспортування сирої нафти або нафтопродуктів, які походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну практику судноплавства з високим ступенем ризику, як зазначено в Резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
23 грудня 2024 року Швейцарією застосовано санкції до судна у зв'язку з транспортуванням сирої нафти або нафтопродуктів, що походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну та ризиковану практику судноплавства, як зазначено в резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
10 січня 2025 року США застосовано санкції до судна.
Судно перевозило російську нафту з портів рф до третіх країн.
Судно пов'язане з компаніями Stream Ship Management FZCO, Sun Ship Management, Oil Tankers Scf Mgmt FZCO, афілійованими з підсанкційним ПАТ “Совкомфлот” - найбільшою державною судноплавною компанією в росії, ключовою компанією з обслуговування та забезпечення морського видобутку вуглеводнів, транспортування російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу на тлі застосування санкційних обмежень до рф після її повномасштабного вторгнення в Україну. Послуги, що надаються ПАТ "Совкомфлот", є суттєвим джерелом доходу для рф, оскільки понад 70% доходів росії становлять доходи від продажу енергоносіїв, що дозволяє їй фінансувати війну проти України. Основними фрахтувальниками судів "Совкомфлоту" є найбільші нафтогазові компанії та трейдери росії. "Совкомфлот" бере участь в обслуговуванні великих нафтогазових проектів у росії: "Сахалін-1", "Сахалін-2", "Варандей", "Приразломне", "Новий Порт", "Ямал СПГ" та інші. До повномасштабного вторгнення росії в Україну флот компанії нараховував близько 145 суден. Після застосування санкцій ПАТ "Совкомфлот" з метою їх обходу передала десятки суден у власність створених нею компаній, у тому числі в іноземних юрисдикціях, започаткувавши практику постійного "жонглювання" (передачі) суден на пов'язані компанії. Танкери, "переписані" ПАТ "Совкомфлот" на пов’язані компанії, за оцінками експертного середовища входять до так званого "тіньового танкерного флоту" рф для продовження продажів російської нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу в умовах західних санкцій.
У 2023 році судно доставляло російську нафту в КНР маршрутом Північного морського шляху.
У липні 2024 року Сполученим Королівством застосовано санкції до судна у зв'язку із задіяністю у перевезенні російської нафти та/або нафтопродуктів з рф до третіх країн.
16 грудня 2024 року ЄС застосовано санкції до танкера (набрання чинності 17 грудня 2024 року) через транспортування сирої нафти або нафтопродуктів, які походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну практику судноплавства з високим ступенем ризику, як зазначено в Резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
23 грудня 2024 року Швейцарією застосовано санкції до судна у зв'язку з транспортуванням сирої нафти або нафтопродуктів, що походять з росії або експортуються з росії, застосовуючи нерегулярну та ризиковану практику судноплавства, як зазначено в резолюції Генеральної Асамблеї Міжнародної морської організації A.1192(33).
10 січня 2025 року США застосовано санкції до судна.
Випадки вимкнення AIS
Невідомо
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Ras Sudr (Єгипет), Port Said (Єгипет), Mumbai (Індія), Ust-Luga (рф), Suez (Єгипет), Arzew El-Djedid (Алжир), Primorsk (рф), Bedi Bunder (Індія), Adabiya (Єгипет), Sikka (Індія), Jamnagar Terminal (Індія)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Yugo Shipping Ltd п/о Avebury Shipmanagment LLC-FZ (0037143 / ОАЕ / 16.08.2024)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
Avebury Shipmanagment LLC-FZ (0011359 / ОАЕ / 16.08.2024)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
Avebury Shipmanagment LLC-FZ (0011359 / ОАЕ / 18.08.2024)
Колишні назви судна
Primorsky Prospect
Прапори (попередні)
Габон / Ліберія
Рік будівництва
2010
Забудовник (країна)
Hyundai Samho Heavy Industries Co Ltd (Південна Корея)
Веб-ресурси