Підписатися

Sparta IV

IMO 9743033
Оновлено: 25.09.2024
Sparta IV
Назва судна (міжнародна відповідно до ІМО)
Sparta IV
Категорія
Перевезення вантажів військового призначення
 Озброєння і військова техніка
Перевезення вантажів з/до ТОТ України
 Заходи в порти ТОТ
Тип судна
Універсальне суховантажне судно
IMO
9743033
MMSI
273413440
Позивний
UIYM
Прапор (діючий)
російська федерація
Санкції
Особа, у зв`язку з якою застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Належить підсанкційній російській судноплавній компанії ТОВ "СК-Юг" - дочірній компанії підсанкційної російської компанії ТОВ "Оборонлогістика". ТОВ "Оборонлогістика" — судноплавна компанія, яка працює в складі військово-будівельного комплексу міноборони росії. Основними завданнями ТОВ "Оборонлогістика" є забезпечення потреб міністерства оборони росії в транспортуванні, зберіганні та виробництві товарів військового та спеціального призначення. ТОВ "Оборонлогістика" є єдиним постачальником транспортних послуг для міністерства оборони росії, що здійснює перевезення військ в окремі регіони росії, доставляє вантажі до тимчасово окупованого Криму (Україна).
У травні 2022 року США застосовано санкції до судна як до власності ТОВ "СК-Юг".
Задіяне росією для важливих морських логістичних операцій з 2018 року. Конструкція, сертифікація і можливості “Sparta IV” роблять його відмінним транзитним судном для великої військової техніки. Його об'ємна вантажопідйомність, два крани, здатні піднімати до 55 тонн, і загальна водотоннажність означають, що корабель може легко перевозити важкі військові вантажі, такі як танки Т-90, розгорнуті в Сирії.
У 2023 році судно здійснило щонайменше 6 рейсів між військовими портами Тартус, Сирія та Новоросійськ, рф: 14-25 січня, 01-06 березня, 8-15 квітня, 16-25 травня, 25 червня – 15 липня (за наявною інформацією, було розвантажено військову техніку в порту Новоросійськ), 10 серпня. У кожному з цих рейсів “Sparta IV” заходила тільки на термінали російської військово-морської бази.
Серед перевезених вантажів могли бути ракети для ЗРК С-300, який регулярно застосовується для обстрілу Харкова та прифронтових українських міст. Так, “Sparta IV”, прямуючи із Сирії в порт Новоросійськ з важким вантажем, у ніч на неділю 5 березня 2023 року пройшло протоку Босфор з, ймовірно, зазначеними ракетами на борту. Судно було завантажено на російській військово-морській базі в Тартусі (Сирія). У навантаженні брали участь військові машини і в цей час були відкриті великі трюми корабля. Коли “Sparta IV” проходила Босфор, у нього була осадка 6,2 метра (20 футів), що передбачає велике навантаження.
Крім того, у серпні 2022 року “Sparta IV” вже доставляла військові вантажі. Тоді в Новоросійську із судна було розвантажено російські ракети до ЗРК С-300.
рф продовжує використовувати вантажні судна для переміщення вантажів, у тому числі військових, через протоки “Босфор” та “Дарданелли”.
Протягом 2022-2023 років вказані протоки перетинали російські вантажні судна, афілійовані з ТОВ "Оборонлогістика", а саме: “Sparta IV”, “Ursa Major”, “Sparta II”. Курсування вказаних суден здійснювалося за маршрутами порт “Новоросійськ” (рф) - “Босфор” - “Дарданелли” - порт “Тартус” (Сирія).
15 липня 2023 року судно “Sparta IV” в порту Новоросійськ було залучене до завантаження артилерійських систем (ймовірно, М-46, Д-30 або 2Б16 “Нона”), які 7 серпня 2023 року були доставлені судном до сирійського порту Тартус. Після цього судно повернулось до порту Новоросійськ, а вже 30 серпня 2023 року здійснило захід в порт Севастополь (ТОТ Крим) в порожньому стані для проведення планового ремонту.
У 2024 році судно продовжувало курсувати на лінії Новоросійськ (рф) - Тартус (Сирія). Зокрема, у лютому 2024 року судно, здійснюючи рейс Новоросійськ-Тартус, слідувало разом з танкером "Yaz" (ІМО 9735323), ролкерами "Lady Mariia" (ІМО 9220641), "Baltic Leader" (ІМО 9220639), вперше задіяними на лінії Новоросійськ-Тартус. У червні 2024 року задіяний на контейнерній лінії Санкт-Петербург - Калінінград, де він здійснив два колорейси. В кінці червня 2024 року судно здійснювало перехід Північним морем. Ймовірно судно може бути задіяним у літній період на доставці вантажів, необхідних для будівництва нового терміналу та освоєння родовищ, з порту Архангельськ до порту Бухта Сєвєр.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Baltiysk (рф), Murmansk (рф), Novorossiysk (рф), Sankt-Peterburg (рф), Sevastopol (Україна), Kronstadt (рф), Arkhangelsk (рф), Tartus (Сирія), Lomonosov (рф)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 11.2020)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 11.2020)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "СК-Юг" (5937219 / рф / 15.06.2021)
Колишні назви судна
Прапори (попередні)
Того
Рік будівництва
2018
Забудовник (країна)
Jiangsu Hongqiang Marine Heavy Industry (КНР)
War & Sanctions 2024