IRKUTSK

IMO 9419084
Оновлено: 01.07.2025
IRKUTSK
Назва судна
IRKUTSK
Категорія
Перевезення вантажів з/до ТОТ України
icon arrow-tree Викрадення українського зерна
icon arrow-tree Викрадення іншої української продукції
icon arrow-tree Постачання продукції на ТОТ
Тип судна
Універсальне суховантажне судно
Дедвейт
10407
IMO
9419084
MMSI
273611180
Позивний
UBWY6
Прапор (діючий)
російська федерація російська федерація
Страхування P&I
Санкції
Особа, у зв`язку з якою
застосовано санкції
Повідомити додаткову інформацію
Обґрунтування
Інформація про судно
Задіяне у вивезенні українського зерна, вугілля та металу з вимкненим сигналом AІS за традиційною схемою приховування заходів до українських портів на ТОТ України.
В травні 2023 року судно змінило назву, прапор і менеджмент, після чого переорієнтувалося на незаконні рейси в порти ТОТ Криму. Судно під колишньою назвою Salvinia перевозило ільменіт (основна сировина для виготовлення титану) з Чорноморська в румунський порт Констанца, звідки сировину забирало підсанкційне сирійське судно Souria (нова назва - San Damian, IMO 9274331) і доставляло в тимчасово окуповану Феодосію.
З червня 2023 року судно здійснило щонайменше п'ять незаконних заходів в закриті порти Севастополь і Феодосія, вантаж з ТОТ Криму доставлявся в турецький порт Бартин та на перевалку до порту Кавказ в Керченській протоці. Під час одного із заходів судна до порту Севастополь на корму було нанесено іншу назву "Cristal-2" з метою приховування справжньої назви.
У вивезенні судном української металевої продукції та українського зерна до Туреччини задіяні російські компанії ТОВ "Кубань-Форвард" (іпн 2308103203), ТОВ "ТД Фрегат" (іпн 7704388784), турецька компанія Mesci̇er Metal Mamülleri̇ Pazarlama Sanayi̇ Ve Ti̇caret Li̇mi̇ted Şi̇rketi̇, яка має металургійне підприємство в Бартині. У лютому 2024 року СБУ повідомила про підозру капітану судна у порушенні порядку в’їзду/виїзду до/з ТОТ України.
У 2024 році судно продовжує викрадати українське зерно з ТОТ України, зокрема з порту Севастополь, маніпулюючи сигналом AIS.
Протягом 2024-2025 років судно вивезло, зокрема до Єгипту, з тимчасово окупованого українського порту Маріуполь близько 40 тис. тонн українського коксівного вугілля, використовуючи схему: офіційно заходить в російський порт Темрюк; вимикає автоматичну систему ідентифікації (AIS); йде на завантаження у порт Маріуполь; із вантажем повертається до Темрюка; вмикає AIS; йде у порт призначення.
Управління судном здійснюється російською компанією ТОВ "Кречет" (іпн 6167197524, Ростовська область), колишнім директором якого є Олександр Солдатов (іпн 614104187473) - діючий директор (з 27 липня 2023 року) окупаційної Адміністрації морського порту м. Маріуполя (іпн 9310000303). ТОВ "Кречет" здійснює управління ще трьома суднами (ІМО 9045601, ІМО 1041348, ІМО 9454125), задіяними у вивезенні з тимчасово окупованого Маріуполя українського вугілля.
Випадки вимкнення AIS
Так
Заходи в російські порти
Так
Відвідувані порти
Aliaga (Туреччина), Alexandria (Єгипет), Chornomorsk (Україна), Constanta (Румунія), Famagusta (Кіпр), Kavkaz (рф), Mariupol (Україна), Samsun (Туреччина), Sevastopol (Україна), Temryuk (рф), Zonguldak (Туреччина), Zeytinburnu (Туреччина), Port Zheleznyy Rog (рф), Port Crimea (Україна), Martas (Туреччина), Baticim (Туреччина), El-Dekheila (Єгипет), Feodosia (Україна), Bartin (Туреччина), Tuzla Shipyard (Туреччина)
Наявна додаткова інформація
Судновласник (ІМО / країна / дата)
Aston Shiptrade Corp п/о ТОВ "Кречет" (6401547 / російська федерація / 26.04.2023)
Комерційний менеджер судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "Кречет" (6328936 / російська федерація / 04.06.2023)
Менеджер з управління безпекою судна (ІМО / країна / дата)
ТОВ "Кречет" (6328936 / російська федерація / 04.06.2023)
Колишні назви судна
Laneia / St. Zoya / Salvinia / Alpha / Alfa M
Прапори (попередні)
Ліберія Ліберія / Сент-Кіттс і Невіс Сент-Кіттс і Невіс
Рік будівництва
2007
Забудовник (країна)
War & Sanctions 2025
To top